Skąd pomysł na stworzenie marki?
Zaczęło się od kupienia pierwszych kilogramów betonu i kilku form. Wygospodarowaniu kawałka miejsca w mieszkaniu i znalezienia chwili czasu pomiedzy pracą a studiami. Poźniej wszystko poszło z górki - pokochałam tworzenie doniczek, podstawek i tac dekoracyjnych. Testowałam nowe kształty, kolory i wzory. W końcu odważyłam się pokazać swoje prace światu, a świat przyjał je z otwartymi ramionami. Wiedziałam, że to jest moja droga w życiu i nią podążam. Tak zwykła pasja przerodziła się w coś większego.
Jak powstała nazwa firmy Ozdabialnia? Co było inspiracją?
Nazwę Ozdabialnia wymyśiła moja mama i uważam, że pasuje idealnie. Pierwotnie w Ozdabialni wcale nie miały pojawić sie produkty z betonu, a ręcznie malowane torby i koszulki przez moja mamę. Stwierdziła, że bedzie "ozdabiać" przedmioty codziennego użytku i stąd wzięła się nazwa.
Jak rozpoczęła się Twoja przygoda jako polskiego twórcy?
Pomysł na Ozdabialnie narodził się w 2019 roku, ale dopiero po 2 latach pomysł przerodził się w coś większego. Chociaż pasja do tworzenia czegoś własnoręcznie jest ze mną od dawna. Później pokazałam swoje przedmioty światu i wielu osobom się spodobały.
Co sprawia największą radość w prowadzeniu marki?
Chyba kontakt z klientem - kiedy widzę jak ludzie są szczęśliwi po otworzeniu paczki ode mnie. Wtedy wiem, że to co robię ma sens. Również lubię moment wprowadzania nowych produktów. Kiedy po tygodniach testów wiem, że mogę zaprezentować go światu. A jeszcze lepszy moment jest kiedy moi odbiorcy przyjmą go z otwartymi ramionami.
Co jest Twoim największych hitem sprzedażowym?
Zdecydowanie podstawki i figurki ze złoceniem - to był strzał w 10! Umięjetność złocenia przedmiotów nauczyłam się w technikum, ale przy swoich pracach wykorzystuję ją trochę inaczej. Moim drugim bestsellerem sa podstawki we wzorze marmurkowym. Aktualnie w stałej ofercie mam dostępne 4 kolory do wyboru, ale często moi klienci wpadaja na jeszcze inną wariacje kolorystyczną i wychodzi coś wspaniałego.
Z jakich materiałów korzystasz najchętniej?
Beton architektoniczny, mam swoje sprawdzone źródła. Jest wytrzymały, drobne elementy wychodza bardzo dobrze.
Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?
Oczywiście wszystko zaczyna się od pomysłu, później przechodzę do testów. Nie zawsze wszystko udaje się za pierwszym razem, często próbuję x razy zanim coś wyjdzie tak jak sobie to wyobraziłam. Jeśli wszystko jest okej i jestem zadowolna (a jestem bardzo wybredna) to czas na zdjęcia, opisy, promocję itd. i dopiero mogę pokazać nowy produkt szerszej publiczności.
Jakie jest przeznaczenie Twoich produktów?
Moje produkty idealnie odnajdują sie jako dekoracja wnetrza, mogą służyć jako organizer na biurko czy toaletkę. Idealne są również do zdjęć jako rekwizyt - i tak czesto moi klienci je wykorzystują. Na podstawkach i tacach pięknie można zaprezetowac biżuterię, świece, kosmetyki itp.
Czy tworzysz spersonalizowane projekty? Jakie? Na czym polega personalizacja?
Jasne! Klient może spersonalizować podstawkę lub inny produkt na wiele sposobów. W swojej ofercie mam tylko kilka wersji kolorystycznych, ale moi klienci nie rzadko zaskakują mnie swoimi pomysłami. Mogą zmienić kolor, wzór, dodać złocenie lub srebrzenie oraz spersonalizować etykietę, która znajduje się na podstawce.
Najbardziej nietypowe zamówienie u Ozdabialnia?
Hmm chyba jeszcze takiego nie miałam
Projekt, którym najchętniej pochwalę się całemu światu ...
Zdecydowanie podstawki ze złoceniem i we wzór marmurkowy. Jestem z nich autentycznie dumna.
Na co klienci zwracają największą uwagę w oferowanych projektach?
Myślę, że na kolor i wzór oraz możliwość personalizacji
Kim jest odbiorca produktów Ozdabialnia? Określ idealnego klienta
Staram się docierac do osoób, które lubią otaczać się w domu pięknymi przedmiotami, ale nie tylko w domu. Tworzyłam już podstawki do kawiarni, salonu kosmetycznego, biura rachunkowego i kilku innych miejsc. Równiez moimi klientami sa fotografowie, którzy wykorzystują moje produkty właśnie jako rekwizyt. To samo się tyczy producentów świec, kosmetyków, biżuterii i innych rzeczy. Przydają się również blogerkom, testerkom, recenzentkom i innym osobom, które często prezentuję różne produkty na swoich mediach społecznościowych.
Czym zaskakują Cię klienci?
Ilością pomysłów. Już wprowadziłam kilka pomysłów klientów do stałej oferty, bo spodobały się szerszemu gronu
Co jest Twoją/Waszą codzienną inspiracją do pracy?
Chyba to, że moge tworzyc coś sama, od początku do końca. Od pomysłu do realizacji. Chociaz często radze sie moich bliskich co byłoby lepsze, czy im się podoba, a może by coś zmienili w danym projekcie. Zawsze wysłuchuję ich rad uważnie.
Gdzie poszukujesz inspiracji na najbliższy sezon/nowe kolekcje?
Chyba nikogo nie zaskoczę, ale głównie internet. Sprawdzam jakie sa trendy w danym roku/sezonie. Jakie kolory sa aktualnie w modzie i jakie będa w przyszłym sezonie. Jakie wzory wykorzystuje się aktualnie we wnętrzach i staram się cos z tego wybrac i przełożyć na swoje produkty.
Jaki jest Twój styl na co dzień?
Bardzo lubię styl boho, ale i totalnie mroczny. Trochę cięzko te dwa style pogodzić haha. Ale chyba taka własnie jestem, trochę sprzeczności i co chwilę zmaina planów i pomysłów.
Dzień w pracy zaczynam od...
Kawy, sprawdzenia maili, social mediów, odpisania na wiadomości, a później wyruszam do mojej pracowni pracowac nad nowymi przedmiotami i testować nowości.
Nie wyobrażam sobie pracy bez...
Wsparcia bliskich mi osób. Czasem każdy miewa cięższe dni, ale dzięki rodzinie i przyjaciołom wstaję i ide dalej.