Skąd pomysł na stworzenie marki?
Podobno od małego lubiłam rysować i malować. Nie mając innych odkrytych zdolności, postanowiłam rozwijać się w tym kierunku. Ukończyłam liceum plastyczne, a potem studiowałam grafikę. Teraz czas by iść dalej i dzielić się ze światem tym co potrafię najlepiej - personalnymi ilustracjami.
Jak powstała nazwa firmy Joanna Dobranowska? Co było inspiracją?
hmmm... nie było ciężko jej wymyślić, moją marką jestem ja sama. Chyba tyle na ten temat. Następne pytanie?
Jak rozpoczęła się Twoja przygoda jako polskiego twórcy?
Potrzeba twórczego spełnienia się, obudziła się we mnie na studiach. Otrzymując nagrody i wyróżnienia zdałam sobie sprawę, że może coś ze mnie będzie :) Od tego wszystko się zaczęło. Teraz buduję swoją markę i realizuję różne zlecenia graficzne i ilustratorskie. Sprawia mi to satysfakcję oraz spełnienie w stu procentach. Może kiedyś będę robić inne rzeczy, odkryje w sobie inne umiejętności, ale na chwilę obecną chce by moje prace cieszyły oczy.

Co sprawia największą radość w prowadzeniu marki?
Wszystko. Zaczynając od pracy nad ilustracją, a kończąc na realizacji zamówienia. Ale zdecydowanie największą radość sprawia mi podpisywanie i pakowanie grafik dla klienta. Cieszę się, że kolejna moja praca znalazła swój dom, w którym będzie mogła pełnić swe powołanie.
Co jest Twoim największych hitem sprzedażowym?
Chyba nie mam konkretnie takiej pracy. Ilustracja pt: "Relax" cieszy się powodzeniem, ale inne prace również nie wypadają źle.
Z jakich materiałów korzystasz najchętniej?
Większość swoich realizacji zaczynam od przelania myśli na papier. Do tego wykorzystuję ołówek, ale częściej pisaki, flamastry. Gdy już plan działania będzie ustalony, rozpoczynam pracę nad projektem/ilustracją w komputerze, wykorzystując przy tym tablet graficzny.
Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?
Najpierw szukam inspiracji, które są w tym procesie najważniejsze. Często czerpię je z otaczającego mnie świata, czasami tworzę pod wpływem emocji i muzyki. Gdy już w mojej głowie mam zarys, próbuję nadać temu kształt, charakter i buduję kompozycję. Często powracam do niej kilka a nawet kilkanaście razy, by upewnić się czy dalej jestem usatysfakcjonowana z pomysłu i czy jest to co czego oczekuję. Gdy już zaakceptuję szkic, przechodzę do jego realizacji i tutaj do akcji wkraczają programy graficzne. Nadaję pracy charakter. Taki klasyczny etap twórczy. Najważniejszy i najcięższy w tym wszystkim jest pomysł i kompozycja, z nią często mam najwięcej problemów.
Jakie jest przeznaczenie Twoich produktów?
Mają urozmaicać przestrzeń, dodawać jej ciepła, charakteru, cieszyć oczy i godnie się prezentować na ścianie, to ich główny cel. Może w przyszłości znajdę inne medium na nie niż papier, ale póki co papier jest numer jeden.
Czy tworzysz spersonalizowane projekty? Jakie? Na czym polega personalizacja?
Tak, czasami się zdarza jak ktoś ładnie poprosi :). Zazwyczaj są to ilustrowane portrety, zaproszenia, kartki okolicznościowe. Większość osób, które się do mnie zwraca o takie realizacje, chce bym zrobiła je w swoim stylu. I tak też się dzieję. Nie ukrywam, że bardzo lubię takie zlecenia.
Najbardziej nietypowe zamówienie u Joanna Dobranowska?
Nie pamiętam nic takiego. Pewnie jeszcze przyjdzie na to czas.
Projekt, którym najchętniej pochwalę się całemu światu ...
Ciężkie pytanie. Może odpowiem na nie w ten sposób: Chciałabym pokazać wiele ilustracji całemu światu, ale nie koniecznie się nimi pochwalić. Jest wiele wspaniałych ilustratorów, do których się umywam.
Na co klienci zwracają największą uwagę w oferowanych projektach?
Na atrakcyjność ilustracji - wygląd. Dużo osób też cenni sobie jakość wykonania produktu, w moim przypadku jakość wydruku. Moje prace drukowane są przy użyciu tuszów pigmentowym, na papierze Tecco Mat. Zaletą tej techniki są intensywne kolory, a podłoże (jak sama nazwa sugeruje) jest matowe, dzięki czemu nie odbija światła i wydruki przez to dobrze wyglądają. Na rynku jest bardzo dużo różnych papierów, lecz dla mnie Tecco Mat to numer jeden.
Kim jest odbiorca produktów Joanna Dobranowska? Określ idealnego klienta
Osobą, która lubi budować swoją codzienną przestrzeń. Otaczająca się wartościowymi dla niej samej przedmiotami.
Co jest Twoją codzienną inspiracją do pracy?
Moja wyobraźnia i świat. Wiele ilustracji powstaje też pod wpływem moim przeżyć. Ale najbardziej lubię inspirować się naturą i tworzyć pod jej wpływem ilustracje. Czasami też pomaga mi przy tym muzyka, która kieruje moimi emocjami.
Jaki jest Twój styl na co dzień?
Hehe, raczej luzak :). Lubię wygodne rzeczy: spodnie dresowe i luźne koszulki. Nie eksperymentuje z kolorami, ani wzorami, raczej jestem fanką szarości.
Dzień w pracy zaczynam od...
Od wypicia siemienia lnianego i pozytywnego podejścia, potem dopiero wkracza kawusia.
Nie wyobrażam sobie pracy bez...
Zdecydowanie muzyki lub podcastu. Nie przepadam za ciszą. Dużo czasu poświęcam też na szukanie inspiracji, więc to też nieodzowny element każdego mojego dnia.