Lokalny

Kontakt z projektantem
Dodaj do ulubionych
OPINIE

Czy znasz kształt swojej dzielnicy? Lokalny to studio projektowe, które zajmuje się miastem i przestrzenią miejską. Autorskie plakaty, puzzle miejskie i inne miejskie gadżety. #ułóżsobiemiasto #puzzlemiejskie

 
lokalny-sklep.jpg

Wywiad z Lokalny

Skąd pomysł na stworzenie marki?
Na początku były puzzle - Warszawa. Powstały przypadkowo jako dodatek do dyplomu inżynierskiego. W założeniu nie były więc typowym gadżetem czy suwenirem miejskim. Są wynikiem kilku miesięcy badań, poszukiwań i przemyśleń o tym jak mówić o mieście. Puzzle operują kształtami dzielnic i cały pomysł na markę opiera się na koncepcji lokalnego patriotyzmu budowanego w oparciu o świadomość przestrzeni, ciekawość poznania najbliższej okolicy.
Jak powstała nazwa firmy? Co było inspiracją?
Lokalny to skrót od "lokalny patriotyzm".  Stawiamy na kontekst, lokalną i zrównoważoną produkcję. Dziś równie silna jest nazwa serii puzzli - Ułóż sobie miasto. Dla Lokalnego mamy za to trochę planów w działalności społecznej i edukacyjnej.
Jak rozpoczęła się Twoja przygoda jako polskiego twórcy?
Z dużej potrzeby zbudowania "czegoś własnego".
Co sprawia największą radość w prowadzeniu marki?
Dużo radości daje samo tworzenie i ciągłe uczenie się budowania marki. Właściwie każdy obszar własnej działalności jest niekończącą się przygodą, wymagającą zazwyczaj dużo więcej czasu niż się początkowo zakładało. Jednak ta radość nie byłaby kompletna gdyby nie odbiorcy. Reakcje klientów, zamówienia są równie ważne w tym aby rozwijać markę, jak i w tym aby dawała ona satysfakcję.
Co jest Twoim największych hitem sprzedażowym? Wciąż puzzle miejskie Warszawa. Dużym zainteresowaniem cieszą się także plakaty z obrysami kształtów warszawskich dzielnic.  W planach są dzielnicowe plakaty dla innych miast Polski, a już teraz przyjmujemy takie zamówienia indywidualne.
Z jakich materiałów korzystasz najchętniej? Sklejka i papier.

lokalny-kontakt.jpg

Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?
Zawsze zaczynamy od mapy, niezależnie czy powstają puzzle czy plakaty. Poszukiwanie odpowiedniego podkładu, analiza mapy, form i kształtów, które można z niej wydobyć i poprzez grafikę lub interaktywną układankę nadać im dodatkową wartość. Produkty, które powstają w ten sposób i są dostępne w ofercie cały czas "żyją" - opinie i relacje użytkowników są dla nas bardzo ważne i pomagają nam cały czas udoskonalać każde z nich.
Jakie jest przeznaczenie Twoich produktów? Edukacyjne i dekoracyjne.
Czy tworzysz spersonalizowane projekty?
Tak, realizujemy zamówienia indywidualne. Dotyczy to zarówno puzzli miejskich z wybranym przez klienta miastem, jak i plakatów - m.in. seria City Moon.
Najbardziej nietypowe zamówienie? Myślę, że jeszcze przed Lokalnym.
Projekt, którym najchętniej pochwalę się całemu światu...
Międzynarodowa edycja serii Ułóż sobie miasto.
Na co klienci zwracają największą uwagę w oferowanych projektach?
Ważna jest możliwość personalizacji. Klienci często pytają o inne wymiary plakatu, możliwość dodania znacznika czy zmiany koloru.
Kim jest odbiorca Twoich produktów? Przyznam, że puzzle miejskie, jak i plakaty nie zostały stworzone pod zdefiniowaną grupę docelową. Odbiorcami są zarówno fascynaci miasta, "lokalni patrioci", rodziny, jak i turyści.
Czym zaskakują Cię klienci? Tym jak i w jakim kontekście używają słowa "puzzle".
Co jest Twoją codzienną inspiracją do pracy?
Dużo informacji na codzień przyswajamy z social mediów - Instagram, Pinterest to ogromne źródła obrazów, inspiracji. Dzieje się to często mimochodem i jest nieuniknione, bo sami też prowadzimy własne strony w mediach społecznościowych. Tak jak często jest to możliwe staram się czytać gazety papierowe - codziennie, tygodniowe czy kwartalniki, z różnych dziedzin. Taki sposób obcowania z informacjami dla mnie jest najbardziej produktywny, rozwojowy. A do tego wszystkiego równie inspirujące i potrzebne są momenty, kiedy od tego natłoku informacji się odcinam.
Gdzie poszukujesz inspiracji na najbliższy sezon/nowe kolekcje? Puzzle miejskie mają charakter uniwersalny, ale tak naprawdę cały czas "uczymy się" tego produktu. Patrzymy jak odbierają go klienci, które miasta cieszą się większym powodzeniem, a które mniejszym. Z tego nieustannie czerpiemy wiedzę w jakim kierunku rozwijać serie puzzli. Nowości najczęściej powstają w formie grafik i plakatów. Pomysły do nowych serii, kolekcji powstają spontanicznie. Zazwyczaj jednak zaczyna się od fascynacji jakimś kształtem, tym co udało się wypatrzeć w gmatwaninie informacji typowej mapy miasta, kraju czy świata.
Jaki jest Twój styl na co dzień? Dość podobny do stylu marki - minimalizm, z odważnymi akcentami.
Nie wyobrażam sobie pracy bez... kartki papieru. Staram się uciekać od komputera najczęściej jak jest to możliwe i pomimo ogromnej ilości aplikacji usprawniających życie jak i organizację pracy, wciąż bardzo dużo rzeczy zapisuje na kartkach, szkicuje i "przepracowuje" rysunkowo. I gorąco to polecam.
3 rzeczy, których nie może zabraknąć w szafie... przynajmniej 3 rzeczy Made in Poland. Dzień w pracy zaczynam od... Kawy.

ARCHIWUM
bądź na bieżąco z promocjami, rabatami i nowymi kolekcjami naszych marek

FacebookInstagramPinterest
Pakamera ® Copyright © 2005 - 2019
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu