Skąd pomysł na stworzenie marki?
To był impuls. Potrzeba. W jednym momencie poczułam, że muszę stworzyć produkt, którego mi osobiście brakuje. Coś, poprzez co wyrażę swoją szaloną i kreatywną naturę, a zarazem stworzę coś funkcjonalnego. Co przyda się nie tylko mi ale również innym kobietom.
Jak powstała nazwa firmy Kmelody? Co było inspiracją?
"K" to pierwsza litera mojego imienia -> Kamila. "Melody" to w języku polskim "Melodia" Dlaczego melodia? Na przestrzeni całego życia towarzyszą nam różne dźwięki, które wydajemy z siebie na skutek wyzwalanych emocji. Śmiech -> radość. Płacz -> smutek, wzruszenie. Niektóre z nich zapamiętujemy przez pryzmat sytuacji. W ten sposób sami tworzymy swoją melodię życia :)
Jak rozpoczęła się Twoja przygoda jako polskiego twórcy?
Rozpoczęła się pewnego dnia, a raczej wieczora, gdy szykowałam się do wyjścia "na miasto" :) Należę do grona kobiet podkreślających kształty. Dodam tylko, że jestem standardowej budowy dziewczyną, nie modelką. Najbardziej lubię swoje ramiona oraz biust. Wspomnianego wieczora zabrakło mi biżuterii, która zaakcentowałaby właście te elementy mojego ciała. Oczywiście, wyszłam na imprezę, na którą się wówczas szykowałam. Następnego dnia rano zaczęłam intensywnie myśleć nad stworzeniem produktu, którego w tamtym momencie mi zabrakło. Przez kolejne dni siedziałam i próbowałam przenieść swoje wyobrażenia na papier. Nie ukrywam, że całkiem sporo kartek zmarnowałam. Finalnie jednak cel został zrealizowany i jego efekty widać na moim profilu.
Co sprawia największą radość w prowadzeniu marki?
Pozytywny feedback od użytkowniczek biżuterii. To bezcenne. Każde dobre słowo, a nawet konstruktywna krytyka, motywują do działania. Jak otrzymuję powiadomienie o nowym zamówieniu, cieszę się jak dziecko. Będę mogła wówczas przygotować produkt pod indywidualne preferencje klientki i doradzić.
Co jest Twoim największych hitem sprzedażowym?
Bez dwóch zdań - Body Chains. To odważne projekty, które pozwalają podkreślać atuty kobiecego ciała i przyciągać wzrok. To co ważne są to produkty modułowe. W zależności od sytuacji, okoliczności można zawsze odpiąć dłuższy łańcuch i nosić sam chocker. Moje Body Chains mają więc dwie funkcjonalności. Takie jest założenie marki :) Mamy nosić co chcemy i kiedy chcemy :)
Z jakich materiałów korzystasz najchętniej?
Srebro, srebro pozłacane oraz kamienie naturalne. Dalsze szczegóły projektu uzgadniane są z zamawiającym.
Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?
W moim przypadku, proces tworzenia nowych projektów jest spontaniczny. Obserwuję potrzeby swoje oraz kobiet w moim otoczeniu. Następnie biorę do ręki kartkę i ołówek. Poprzez rysunek staram się znaleźć odpowiedź na każdą potrzebę. Bardzo często słucham intuicji. Tworzę to czego brakuje mi w szkatułce z biżuterią, dodając do produktu bardzo ważną cechę, którą musi być - multi-funkcyjność.
Jakie jest przeznaczenie Twoich produktów?
Od święta i na co dzień :) Jest to biżuteria modułowa, która sprawdzi się w każdej sytuacji.
Czy tworzysz spersonalizowane projekty? Jakie? Na czym polega personalizacja?
Personalizacja biżuterii Kmelody polega na indywidualnym kontakcie z każdą osobą dokonującą zakupu. Razem dobieramy rodzaj materiału bazowego oraz kamieni, które przyozdobią produkt. Często doradzam co do ich znaczenia, ale również samej kolorystyki dzięki której, zachowamy spójność projektu.
Najbardziej nietypowe zamówienie u Kmelody?
Chyba nie miałam takiego zamówienia.
Projekt, którym najchętniej pochwalę się całemu światu ...
Mój pierwszy model czyli Body Chain Party :) To on powstał w mojej głowie tego pamiętnego wieczora i to nad jego prototypem spędziłam najwięcej czasu.
Na co klienci zwracają największą uwagę w oferowanych projektach?
Materiał, jakość wykonania oraz możliwość personalizacji. Mam bardzo świadomą i sprecyzowaną grupę klientów.
Kim jest odbiorca produktów Kmelody? Określ idealnego klienta
Jest to kobieta niezależna. Trochę szalona. Pewna siebie indywidualistka, która jest świadoma swojej siły. Kocha swoje ciało i podkreśla jego moc. Kobiece ciało jest piękne!
Czym zaskakują Cię klienci?
W sumie to nie pamiętam abym miała jakąś zaskakującą sytuację. Grupa odbiorców moich produktów jest bardzo konkretna i łatwa w komunikacji.
Co jest Twoją/Waszą codzienną inspiracją do pracy?
Tak jak wspomniałam wcześniej - są to kobiety oraz ich potrzeby.
Gdzie poszukujesz inspiracji na najbliższy sezon/nowe kolekcje?
Obserwuję rynek modowy i zmiany, które na nim zachodzą. Jeżdzę na targi biżuteryjne. Słucham siebie oraz innych. To chyba najważniejsze. Każdy wybiera z modowych projektów to co sprawdzi się u niego najlepiej.
Jaki jest Twój styl na co dzień?
Hmm. Mix: dziewczęcego z glam oraz boho. W przypadku górnej garderoby lubię zwiewne fasony, szerokie rękawy, dekolty. Łączę je najczęściej z mom jeans, spodniami skórzanymi albo szwedami, które dobrze skrojone, niesamowicie ładnie, mogą podkreślać atuty kobiecych kształtów. Uwielbiam asymetryczne kroje. Jednak zakładając właśnie takie elementy garderoby unikam już printów.
3 rzeczy, których nie może zabraknąć w szafie...
1) Uniwersalne jeansy. 2) Czarny, basic top czy t-shirt. 3) Jeden z moich Body Chains :) W ten sposób jestem gotowa na podbój świata :)
Dzień w pracy zaczynam od ... porannej kawki, przy której zbieram myśli i ustalam priorytety na dany dzień czy tydzień.
Nie wyobrażam sobie pracy bez ... pasji. Dopóki nie znajdziemy swojej drogi oraz tego co sprawia nam przyjemność nie będziemy szczęśliwi w pracy. Będziemy traktowali ją jako przykry obowiązek. Będziemy permanentnie zmęczeni czego nie wynagrodzą nam nawet dobre pieniądze. Nie będziemy mieć siły się nimi cieszyć. Oczywiście to jest moje subiektywne zdanie.