AVEBIO

Kontakt z projektantem
Dodaj do ulubionych
OPINIE

Zapraszamy do świata naturalnych kosmetyków opartych na składnikach botanicznych. Twoim przewodnikiem będzie olejek z nasion marakui, a w powietrzu poczujesz nuty róży, lawendy i neroli. Nasze produkty tworzymy na zasadzie manufaktury, co oznacza krótkie serie naturalnych kosmetyków i korzystanie ze świeżych składników roślinnych z całego świata. Podziw dla natury jest siłą napędową marki AVEBIO.

 
avebio-sklep.jpg

Wywiad z AVEBIO

Skąd pomysł na stworzenie marki?
Chcieliśmy coś stworzyć samodzielnie od początku do końca. Myśle, że wielu z nas chce dać innym coś od siebie. My podjeliśmy decyzję o tworzeniu kosmetyków naturalnych dobrej jakości.
Jak powstała nazwa firmy? Co było inspiracją?
Spontanicznie. AVE to forma pozdrowienia, a BIO w kosmetyce naturalnej wydaje się oczywiste. Stąd nazwa marki AVEBIO.
Jak rozpoczęła się Twoja przygoda jako polskiego twórcy?
Nasza przygoda, która nadal trwa i stała się pracą na cały etat zaczęła się w 2012 roku. Otworzyliśmy wówczas mały sklepik w centrum Bydgoszczy pod nazwą Manufaktura Kosmetyków Naturalnych. Wspominamy to jako bardzo ciekawy czas, kiedy z jednej strony kosmetyki naturalne były czymś nowym na rynku kosmetycznym w Polsce, a z drugiej strony można był już zauwazyc wśród ludzi zainteresowanie zdrowym trybem życia i mocą natury. Początki to wiele godzin przegadanych z klientami i trudności w pozyskiwaniu surowców. Do dziś jesteśmy małą rodzinną firmą i wtedy niewiele polskich firm chciało z nami współpracować. Postanowilismy zrócić się do podmiotów działających na rynku europejskim i tam okazało się, że tamtejsze firmy są już gotowe na obsługę małych firm kosmetycznych. Do dzisiaj naszym wsparciem w rozwoju jest Wielka Brytania.
Co sprawia największą radość w prowadzeniu marki? Sam proces tworzenia i moment wprowadzenia na rynek jest bardzo ciekawy. Nigdy nie wiesz do końca, czy coś się przyjmie, czy klienci Ci zaufaja i czy potem będą zadowoleni. Spedzasz godziny w laboratorium, konsultujesz się z technologiem, szukasz opakowań, projektujesz etykietę. A potem czekasz na pierwsze opinie o produkcie.

avebio-kontakt.jpg

Co jest Twoim największych hitem sprzedażowym?
Wszystkie produkty o działaniu przeciwzmarszczkowym cieszą się zawsze największym powodzeniem. W kosmetykach naturalnych klienci zwracają także uwagę na składy, dzięki temu produkty sprzedają sie od lat nie tylko w Polsce.
Z jakich materiałów korzystasz najchętniej?
Kosmetyki tworzone są z naturalnych surwców pochodzenia roślinnego, często posiadają certyfikaty i są pozyskiwane z upraw ekologicznych. Są odpowiednie dla wegetarian i wegan. Nie są testowane na zwierzętach.
Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?
Tworzenie nowego produktu kosmetycznego zaczyna się od przeglądu surowców kosmetycznych ze względu na skuteczność działania jak i innowacyjności. Jest to długi i dosyć żmudny proces. Nie wszystkie składniki ze sobą współpracują, dlatego efekt finalny poprzedzany jest wieloma próbami. Zanim kosmetyk trafi na półkę sklepową wymaga jeszcze badań i testów aplikacyjnych. Po pozytywnych wynikach badań pozostaje opracowanie etykiety, konfekcja i wprowadzenie do sprzedaży. Potem już tylko "wstrzymuje oddech" i czekamy na odzew klientów. Stali klienci z entuzjazmem przyjmują każdą naszą nowość.
Jakie jest przeznaczenie Twoich produktów?
AVEBIO bezkompromisowo stawia na składniki pochodzenia naturalnego, biodegradowalne jednocześnie skutecznie działąjące na naszą skórę. Tego typu produkty znajdują odbiorców wśród konsumentów wrażliwych na naturę oraz ochronę środowiska, jednocześnie dbających o zdrowie, świadomych.
Czy tworzysz spersonalizowane projekty? Z naszym obecnym zapleczem jesteśmy w stanie stworzyć kosmetyki dla firm zewnetrznych na zasadach private label.
Najbardziej nietypowe zamówienie?
Nietypowe zamówienia zdarzają się, ale głównie ze strony  odbiorców  hurtowych. Mamy za sobą kilka realizacji spersonalizowanych dla firm zewnętrznych.
Projekt, którym najchętniej pochwalę się całemu światu... to, kiedy odezwał się kilka lat temu brytyjski Vogue, że chce nasze produkty pokazać w swoim wydaniu. Jak na nas trafili? Do dzisiaj nie wiemy. Nasze produkty znalazły się w zestawieniu polecanych nowości kosmetycznych dwukrotnie.
Na co klienci zwracają największą uwagę w oferowanych projektach?
Świadomy klient zwraca uwagę na skład produktu.Ważne jest też działanie kosmetyku, dlatego chetnie sięgamy po składniki srawdzone i skutecznie przebadane.
Kim jest odbiorca Twoich produktów? Każdy kto prowadzi zdrowy tryb życia i chce być blisko natury. To raczej minimalista, stawiający na jakość. Ważne dla niego jest działanie kosmetyku, a nie tylko opakowanie czy zapach.
Czym zaskakują Cię klienci? Pozytywnymi opiniami o produkcie i obsłudze klienta. Chętnie dzielimy się naszą wiedzą.
Co jest Twoją/Waszą codzienną inspiracją do pracy? Burza mózgów w biurze.
Gdzie poszukujesz inspiracji na najbliższy sezon/nowe kolekcje? Głównie na targach surowców kosmetycznych i od naszych dostawców.
Dzień w pracy zaczynam od... planu dnia. Sprawdzamy co jest do zrobienia i parzymy pyszną kawę.
Nie wyobrażam sobie pracy bez... dobrej atmosfery sprzyjającej kreatywności.

CZYTAJ W MAGAZYNIE
ARCHIWUM
bądź na bieżąco z promocjami, rabatami i nowymi kolekcjami naszych marek

FacebookInstagramPinterest
Pakamera ® Copyright © 2005 - 2019
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu