Skąd pomysł na stworzenie marki?
Papiery Wartościowe powstały w wyniku mojej fascynacji kaligrafią, powrotem do analogowego świata i potrzebą znalezienia idealnych papierniczych produktów, w których pisałabym z przyjemnością. Poszukiwania wygenerowały pomysł na stworzenie własnej marki papierniczej. I tak to się zaczęło.
Jak powstała nazwa firmy Papiery Wartościowe? Co było inspiracją?
Nazwę wymyślił mój przyjaciel - zadzwonił do mnie z tym pomysłem niemal w środku nocy.
Od razu wiedziałam, że ta nazwa, z przymrużeniem oka, oddaje idealnie to, czym chciałabym, żeby były moje produkty. Nie tylko przedmiotami, ale czymś, co jest bardzo osobiste i pozwala na wyrażenie siebie.
Jak rozpoczęła się Twoja przygoda jako polskiego twórcy?
Od mojej wielkiej fascynacji kaligrafią.
Co sprawia największą radość w prowadzeniu marki?
Skrzydeł dodaje każde zdjęcie w internecie, na którym znajduję swoje produkty z pozytywnym komentarzem, każda informacja od klientów, że są ze mną od lat, czasami krótki mail z ciepłymi słowami. To dla mnie bardzo ważne, bo upewnia mnie w tym, że to, co robię jest potrzebne i sprawia komuś przyjemność.
Co jest Twoim największych hitem sprzedażowym?
Co roku wydajemy kalendarze i notatniki z projektem stworzonym przed wybranego, polskiego artystę. Były to Agnieszka Diesing, Ola Morawiak, czy Ana Rudak. W tym roku projekt powstał we współpracy z Paperworks i Olką Osadzińską. Co roku produkty z grafikami cieszą się największym powodzeniem.
Z jakich materiałów korzystasz najchętniej?
Dużo czasu spędzam poszukując idealnych materiałów - płócien introligatorskich, papieru, dodatków. Szukam tych najwyższej jakości, zwracam też uwagę na proces produkcji.
Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?
To bardzo długi proces - od pomysłu do jego wykonania jest długa droga projektów, doboru materiałów, protypów, codziennych kłopocików małych i większych. Ale ten proces, wiążący się z oczekiwaniem na nowe jest absolutnie fascynujący.
Jakie jest przeznaczenie Twoich produktów?
Hasłem tegorocznej kolekcji jest TAKE YOUR TIME. Staramy się produkować przedmioty, które sprawią, że codzienne korzystanie z notatnika, czy kalendarza będzie osobistym rytuałem.
Czy tworzysz spersonalizowane projekty? Jakie? Na czym polega personalizacja?
W tegorocznej kolekcji elementy kalendarza można skomponować samodzielnie - wkłady do okładki zamykającej projekt są wymienne. Planujemy rozwinąć ten koncept, więc już niedługo dostępnych będzie jeszcze więcej wzorów i kolorów. W najbliższej przyszłości planujemy też wprowadzenie personalizacji produktów inicjałami. Taka możliwość już kiedyś była w Papierach - powracamy z nią w ulepszonej formie.
Projekt, którym najchętniej pochwalę się całemu światu ...
Bardzo ważne jest, żeby prezentować światu swoje projekty, ale ten najważniejszy na pewno jest jeszcze przede mną.
Na co klienci zwracają największą uwagę w oferowanych projektach?
Mam to szczęście, że klienci Papierów to klienci świadomi, którzy dobrze wiedzą czego poszukują. Dużo czasu poświęcam na korespondencję dotyczącą jakości, gramatury papieru; jego współpracy z różnymi mediami do pisania; tego w jaki sposób są wytwarzane nasze produkty i wielu innych, czasami zaskakujących aspektów.
Kim jest odbiorca produktów Papiery Wartościowe? Określ idealnego klienta
Każdy, kto znajduje przyjemność w otworzeniu pięknego notatnika, czy kalendarza i poświęceniu spokojnej chwili na ręczne zapiski i notatki.
Czym zaskakują Cię klienci?
Moi klienci zaskakują mnie otwartością w komunikacji, mam wrażenie, że tworzymy bardzo przyjazną społeczność, gdzie jest miejsce na wymianę uwag i komentarzy. Najwspanialsze jest to, że w całej historii Papierów chyba tylko raz była to nieprzyjemna wymiana. Wszystko można powiedzieć tak, że druga strona nie czuje się urażona.
Co jest Twoją/Waszą codzienną inspiracją do pracy?
Jestem generatorem pomysłów, codziennie budzę się z nowymi i chęć ich natychmiastowego zrealizowania sprawia, że przed ósmą potrafię już siedzieć przy biurku przerażona, że nie wystarczy mi czasu na zrealizowanie choć połowy.
Gdzie poszukujesz inspiracji na najbliższy sezon/nowe kolekcje?
Z racji na stałą współpracę z artystami, najczęściej inspiruję się ich pracami. W wymiarze twórczym zapewne więc szeroko rozumiana sztuka, ale bardzo ważny jest dla mnie też aspekt praktyczny - często podglądam, jak inni korzystają z kalendarzy, czy notatników, co może być ważne, pomocne w projekcie tak, żeby korzystało się z nich jak najlepiej.
Jaki jest Twój styl na co dzień?
Zdecydowanie preferuję minimalizm, staram się celebrować chwilę i cenię dobre jakościowo przedmioty - mam nadzieję, że widać to w projektach, które powstają w Papierach. Za, czasami ultrakolorowymi wzorami, stoi prosta i jakościowa forma.
3 rzeczy, których nie może zabraknąć w szafie...
Czarny golf, czarny golf i czarny golf
Dzień w pracy zaczynam od...
Dobrej kawy, przeczytania wszystkich maili i zanotowania planu zadań na dany dzień.
Nie wyobrażam sobie pracy bez...
dobrego notatnika ;)