Skąd pomysł na stworzenie marki?
Koncept marki zrodził się na początku pandemii, gdy wróciliśmy do swojego rodzinnego miasta i zostaliśmy bez pracy, z ogromną ilością wolnego czasu i głowami pełnymi pomysłów. Z pędu wielkiego miasta musieliśmy przenieść się w realia slow life. Tak nam się to spodobało, że zaczęliśmy zgłębiać temat wolnej mody, wolnego życia czy wolnego biznesu i weszliśmy w to w 100%-ach. Postanowiliśmy połączyć naszą pasję do mody, sztuki, fotografii i natury w jedno i tak powstało NOSZESZTUKE.
Jak powstała nazwa firmy noszesztuke? Co było inspiracją?
Nazwa NOSZESZTUKE jest zlepkiem dwóch słów, "nosić" odnoszące się do noszenia samych ubrań i "sztuka", czyli coś limitowanego, pojedynczego. Od początku mieliśmy też świadomość , że niezwykle ważne będą dla nas zdjęcia i cała oprawa wizualna charakteryzująca się wysokim walorem artystycznym pełnym głębi i duszy.
Jak rozpoczęła się Twoja przygoda jako polskiego twórcy?
Wszystko zaczęło się od długich rozmów i spacerów po pięknym mazurskim lesie. Następnie zajęliśmy się poszukiwaniem dotacji, finansowania, lokalnych podwykonawców i wszelkich potrzebnych działań w celu realizacji naszych pomysłów.
Co sprawia największą radość w prowadzeniu marki?
Największą radość w prowadzeniu marki zdecydowanie sprawia nam cały proces kreacji. Uwielbiamy obserwować jak nasze pomysły ewoluują, i z dnia na dzień się urzeczywistniają. Niezwykle przyjemne jest również planowanie sesji i późniejsza ich realizacja. Kolejnym powodem do szczęścia i spełnienia jest także świadomość, że dajemy możliwość współpracy lokalnym firmom, no i oczywiście to, jak widzimy, że ludzie noszą nasze produkty!
Co jest Twoim największych hitem sprzedażowym?
Jak narazie największym hitem sprzedażowym jest wszystko co niebieskie. Czyli bluza ASTRO w kolorze classic blue i set (bluza + spodnie) w kolorze denim blue. Bardzo dobrze radzi też sobie t-shirt MARIX z pomarańczowym napisem.

Z jakich materiałów korzystasz najchętniej?
Korzystamy z certyfikowanych przyjaznych dla środowiska materiałów. Przede wszystkim zwracamy uwagę na jakość wykonania, trwałość i na to jak będą leżeć na sylwetce. Kupujemy od polskich, sprawdzonych dostawców. Ważne jest dla nas bezpieczeństwo w kontakcie ze skórą. Obecnie szyjemy głównie z bawełny z domieszką poliestru, jednak możemy zdradzić, że w przyszłych kolekcjach planujemy wprowadzić nowe tkaniny (bambus, trzcina cukrowa etc.).
Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?
Proces tworzenia nowych projektów jest złożony i dopracowany. Musimy brać pod uwagę dostępność materiałów, umiejętności podwykonawców a także koszta związane z produkcją, ponieważ nie chcemy produkować nadwyżek (dużo uwagi poświęcamy na badanie rynku). Nie lubimy marnowania materiałów, więc każdą belkę staramy się zużyć do końca i znaleźć odpowiednie zastosowanie nawet ze ścinek powstałych podczas produkcji. Jeśli chodzi o odpowiednie warunki sprzyjające kreacji to jest to zdecydowanie obecność natury, a także dobre filmy i muzyka z poprzednich dekad (szczególnie lata 60-te, 70-te, 80-te i 90-te)
Jakie jest przeznaczenie Twoich produktów?
Zdecydowanie wygoda z domieszką szaleństwa! Nasze projekty sprawdzają się świetnie w różnych wariantach. Zarówno miedzy sobą w secie ( bluza + spodnie) jak i oddzielnie; np. do starych oldschoolowych jeansów. Jest to wygodne ubranie na Home office, ale też świetne dopełnienie imprezowego looku na domówkę. Można je miksować jak się chce.
Czy tworzysz spersonalizowane projekty? Jakie? Na czym polega personalizacja?
Tak, personalizujemy nasze produkty. Polega to na tym, że tworzymy unikalne grafiki i nadruki, a następnie umieszczamy je na naszych ubraniach. W kolekcji THE LOVE WE MAKE zainspirowaliśmy się filmami sci-fi z lat 80-tych i 90-tych.
Na co klienci zwracają największą uwagę w oferowanych projektach?
Zdecydowanie na jakość produktu, aspekty ekologiczne (opakowanie w pełni recyklingowalne), a także etyczność i transparentność marki. Nasi klienci zwracają uwagę także na aspekty wizualne dotyczące naszych kanałów społecznościowych. Staramy się, żeby wszystko było estetyczne i miało przekaz artystyczny.
Kim jest odbiorca produktów noszesztuke? Określ idealnego klienta.
Osoba żyjąca świadomie, ceniąca zrównoważony rozwój, zwracająca uwagę na jakość, mająca na uwadze dobro planety i miłująca modę, ale tą typu "SLOW", w której każdy dostaje należyte wynagrodzenie za wykonaną pracę, a produkty nie są produkowane w ogromnych ilościach i bez zastanowienia.
Co jest Twoją/Waszą codzienną inspiracją do pracy?
Podążanie za ideą "SLOW LIFE" i proces kreacji, a także zadowolenie klientów.
Gdzie poszukujesz inspiracji na najbliższy sezon/nowe kolekcje?
Zdecydowanie w duchu poprzednich dekad i w naturze.
Nie wyobrażam sobie pracy bez...
Luźnej atmosfery, inspirującej muzyki i dobrej herbaty!