magdalena-pankiewicz-sklep.jpg

Wywiad z Magdalena Pankiewicz

Skąd pomysł na stworzenie marki?
Od prawie 10 lat jestem ilustratorką, jakiś czas temu pomyślałam, że chciałabym mieć sklep ze swoimi plakatami i ilustracjami. I od pomysłu do realizacji minęło raptem kilka dni.
Co sprawia największą radość w prowadzeniu marki?
Przede wszystkim czuję się ilustratorką, nie myślę o swojej pracy w kontekście marki. Najważniejsze dla mnie to robić to co kocham - czyli rysować. Bardzo się cieszę, że moja twórczość trafia do ludzi, że w moich ilustracjach odnajdują coś intrygującego, tajemniczego i melancholijnego.
Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?
Zawsze zaczynam od szukania inspiracji, zrobienia moodboardu, potem siadam do pracy. Czasem pomysł, który miałam w głowie okazuje się być nie do końca trafiony, więc zostawiam sporą przestrzeń na improwizację i swobodne poszukiwania odpowiedniej kompozycji czy kolorów. Czasem najfajniejsze efekty wychodzą zupełnie przypadkowo.
Czy tworzysz spersonalizowane projekty?
Tworzę ilustracje na indywidualne zamówienia, głównie portrety. Klienci wysyłają mi zdjęcia, a ja na ich podstawie przygotowuję ilustrację. Takie zamówienia są oczywiście bardziej czasochłonne, z reguły potrzebuję ok 10-14 dni na wykonanie takiego portretu. Ale myślę, że to idealny pomysł na prezent dla bliskiej osoby.

magdalena-pankiewicz-kontakt.jpg

Co jest Twoim największych hitem sprzedażowym?
Zdecydowanie plakat "Pływaczka", z mojej letniej serii plakatów. To zresztą jedna z moich ulubionych prac, więc cieszę się, że trafiła również w gusta klientów.
Projekt, którym najchętniej pochwalę się całemu światu...
chyba jeszcze przede mną, w ogóle mam problem z chwaleniem się.
Na co klienci zwracają największą uwagę w oferowanych projektach?
Na to, że moje prace są bardzo subtelne i kobiece, mimo że skupiam się na ilustracji modowej, to za tą modą zawsze kryje się coś więcej. Myślę, że każda moja praca jest przepełniona emocjami, wiele osób pisze mi że identyfikuje się z tym co widzą na moich ilustracjach.
Kim jest odbiorca Twoich produktów? Określ idealnego klienta
Ze względu na tematykę moich prac obiorcami są głównie kobiety :)  Nad czym trochę ubolewam, bo chętnie stworzyłabym jakiś minimalistyczny męski portret.
Ale nie mam idealnego klienta - każdy kto wie czego chce, ma pomysł i umie mi go konkretnie opisać jest idealny.
Co jest Twoją/Waszą codzienną inspiracją do pracy?
Od pewnego czasu moją główną inspiracją jest instagram, śledzę tam konta ulubionych ilustratorów - Esry Roise, Davida Downtona, Marca Antoina Coulona, czy Cecilii Carlstedt. Poza tym obowiązkowo zaglądam na It's Nice That, Illustration Age i Grain Edit.
Jaki jest Twój styl na co dzień? Dosyć elegancki, z nutką boho. Uwielbiam kimona, frędzle, koszule w kwieciste patterny i lejące spódnice.
3 rzeczy, których nie może zabraknąć w szafie... kimona, białej koszuli i bluzy dresowej.
Dzień w pracy zaczynam od... kawy i żartów z dziewczynami w studio w którym pracuję, to daje energię na cały dzień.
Nie wyobrażam sobie pracy bez... mojego tabletu i komputera, bo to najważniejsze narzędzia w mojej pracy. Ale również nie wyobrażam sobie pracy bez ludzi dookoła, lubię czuć, że wokół mnie dużo się dzieje, to pomaga mi się zmobilizować i efektywniej pracować.

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER bądź na bieżąco z promocjami, rabatami i nowymi kolekcjami naszych marek