il-letto-sklep.jpg

Wywiad z IL LETTO

Skąd pomysł na stworzenie marki?
Markę IL LETTO stworzyliśmy z potrzeby pokazania wielowymiarowości lnu. Dla większości ludzi len, kojarzy się z szarością i jutowym workiem. Dla nas natomiast len jest miękki, posiada wiele barw i w cudowny sposób podkreśli charakter każdego wnętrza.
Jak powstała nazwa firmy? Co było inspiracją?
Nazwa naszej marki, jak i produkty stanowią jedność. Nasze produkty dedykowane są do sypialni dorosłych jak i maluszków, dlatego postawiliśmy na nazwę, która jest z nimi związana. 'Letto' z języka włoskiego oznacza łóżko.
Jak rozpoczęła się Twoja przygoda jako polskiego twórcy?
Jeszcze niedawno len kojarzył nam się z obrusem babci i sztywnością. Teraz, len jaki znamy i kochamy jest miękki, przyjemny w dotyku, sensualny, także zdrowy - antybakteryjny i antyalergiczny. Dlatego chcieliśmy wprowadzić go w nasze życie, nie do garderoby, ale do sypialni. Cechy lnu są wyjątkowe, dlatego zaryzykowaliśmy i przygotowaliśmy pościel z lnu. Pierwsza noc w tej pościeli zadecydowała o każdej kolejnej. Kto raz spróbuje spać w lnianej pościeli nie chce spać w niczym innym, dlatego u nas w domu zagościła już na stałe lniana pościel, również w sypialniach naszych dzieci. Ich delikatne organizmy zasługują na to co najlepsze i najdelikatniejsza, zarazem niezwykle trwałe, a len z każdym praniem staje się jeszcze szlachetniejszy. Tak oto rozpoczęła się nasza przygoda z projektowaniem oraz wykonaniem pościeli lnianych dla dorosłych i dzieci.

il-letto-kontakt.jpg

Z jakich materiałów korzystasz najchętniej?
Oczywiście len. Zawsze wybieramy naturalne tkaniny, nie chcemy iść za tłumem, który wybierze poliester, dlatego że się sprzeda. Jesteśmy świadomymi konsumentami i chcemy, aby inni też dostrzegli różnicę pomiędzy dobrym, naturalnym produktem, a sztuczną masówką.
Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?
Proces tworzenia nowego produktu to jeden z najprzyjemniejszych momentów naszej pracy. Oczywiście towarzyszą temu litry kawy, bez której IL LETTO by nie istniało ;) Produkty, które znajdują się w naszej ofercie to produkty, które sami posiadamy w domu i które chcemy mieć. Dlatego pierwszy etap rozpoczynamy od zdefiniowania nowej linii, pod kątem przeznaczenia, ustalenia dla kogo produkt będzie dedykowany - czy dla dorosłych czy dla dzieci. Następnie wybieramy kolorystkę w obrębie, której chcemy tworzyć oraz dodatki, które podkreślą charakter danej kolekcji. Dzięki temu powstaje karta techniczna, która jest biblią dla naszej zaufanej krawcowej, która zamienia naszą wizję w rzeczywistość. Prototypy, które spełniają nasze oczekiwania zabieramy do dalszej pracy, m.in. sesji zdjęciowej. To etap, który jest bardzo męczący- ze względu na wiele godzin spędzonych na planie, a zarazem dający nam wiele satysfakcji, ponieważ nasze produkty w odpowiednim otoczeniu zaczynają żyć.   
Jakie jest przeznaczenie Twoich produktów?
Wiemy jak ważny jest aspekt snu w naszym życiu. To czas, w którym nasz mózg i cały organizm ma możliwość zregenerowania się i przygotowania na kolejny dzień. Na nasz wypoczynek wpływa wiele czynników, m.in. pościel w jakiej śpimy. Lniana pościel korzystnie wpływa na samopoczucie i zdrowie, jest antyalergiczna i antybakteryjna. Podczas snu delikatnie masuje ciało, co wpływa na lepsze krążenie. Pościel lniana jest całkowicie naturalna, przez co latem zapewnia przyjemne uczucie chłodu, a zimą grzeje ciało.
Kim jest odbiorca Twoich produktów? Określ idealnego klienta
Naszym klientem jest osoba świadoma siebie. Świadoma, tego co lubi, co jej się podoba, która lubi otaczać się ładnymi rzeczami.
Dzień w pracy zaczynam od… kawy. Towarzyszy nam zawsze, nigdy jej nie może zabraknąć.
Nie wyobrażam sobie pracy bez… osób, które inspirują mnie i napędzają do działania.

CZYTAJ W MAGAZYNIE
ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER bądź na bieżąco z promocjami, rabatami i nowymi kolekcjami naszych marek