Hippograph

Hippograph

Kontakt z projektantem
Dodaj do ulubionych

O MARCE

Jestem właścicielką dwóch marek: Hippograph i PrideHippo. Ta pierwsza obejmuję świadczenie usług DTP/projektowania graficznego oraz tworzenie plakatów w stylu gothic/fantasy, w których główną rolę grają hipopotamy - moje ulubione zwierzęta.

Opinie Hippograph

Zuzanna Bezproblemowe zakupy
automatyczna opinia
Paulina Udane zakupy
automatyczna opinia
Karolina Udane zakupy
automatyczna opinia
Zuzanna Sprawnie i bezproblemowo.
automatyczna opinia

Wywiad z Hippograph

Skąd pomysł na stworzenie marki?

Od 2008 roku zajmuję się zawodowo świadczeniem usług projektowania graficznego/DTP. Jednak w 2014 roku postanowiłam pójść za głosem serca i zaczęłam tworzyć prace, w których główną rolę odgrywają hipopotamy - moje ulubione zwierzęta, przedstawiane przede wszystkim w konwencji fantasy/gothic. 
hippograph-sklep.jpg

Jak powstała nazwa firmy? Co było inspiracją?

Jak można się domyśleć, nazwa firmy Hippograph to połączenie wykonywanego zawodu i fascynacji tymi zwierzętami. Moja domowa kolekcja zawiera ok. 300 hipopotamów wykonanych z przeróżnych materiałów i o różnej wielkości (od 1 cm do ponad metra) i ciągle rośnie.

Jak rozpoczęła się Twoja przygoda jako polskiego twórcy?

Choć z wykształcenia jestem biologiem, to zawsze fascynowała mnie twórczość graficzna. Zajmuję się tą działalnością od 2008 roku, jednak prace graficzne zaczęłam tworzyć sześć lat później, po opanowaniu niezbędnych programów komputerowych.

Co sprawia największą radość w prowadzeniu marki?

Przynoszenie radości osobom, które zdecydowały się nabyć moje prace. No i "reklamowanie" hipopotamów oraz konieczności ich ochrony jako gatunku zagrożonego wymarciem.

Co jest Twoim największych hitem sprzedażowym?

Jako że pod marką Hippograph oferuję usługi projektowania graficznego i plakaty, to te ostatnie stanowią największy hit.

Z jakich materiałów korzystasz najchętniej?

Moje plakaty drukowane są w małej firmie, która bardzo dba o jakość i utrzymywanie dobrych relacji z klientem, niezależnie od wielkości składanych zamówień. Są one produkowane na wysokiej jakości pół-matowym papierze o gramaturze 220g/m2 przy użyciu doskonałych farb drukarskich.  

Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?

Jest on dość spontaniczny, aczkolwiek dużo w nim prób i błędów, zanim końcowy wynik mnie usatysfakcjonuje. Często zdarza mi się porzucać projekt, bo efekt końcowy wydaje mi się banalny. Muszę też podkreślić, że w projektowaniu nie korzystam z pomocy sztucznej inteligencji

Jakie jest przeznaczenie Twoich produktów?

Moje produkty mają w założeniu przynosić radość kupującym i stanowić oryginalny element wystroju wnętrz. Mają też pobudzać wyobraźnię i przenosić nabywcę do innych światów rządzonych swoimi własnymi prawami. 

Czy tworzysz spersonalizowane projekty? Jakie? Na czym polega personalizacja?

Jestem gotowa zaprojektować spersonalizowany plakat z wykorzystaniem materiałów (np. zdjęć) dostarczonych przez klienta. Oczywiście, wymaga to wcześniejszych dokładnych ustaleń. 

Projekt, którym najchętniej pochwalę się całemu światu ...

Od kilku lat współpracuję z Karen Paolillo, prowadzącą w Zimbabwe organizację charytatywną, której działalność ma na celu ochronę hipopotamów jako gatunku (Turgwe Hippo Trust). Jest ona także autorką książek na ten temat. W grudniu 2023 roku Karen przedstawiła w Królewskim Towarzystwie Geograficznym w Londynie prezentację ukazującą działalność jej organizacji. Otrzymała ode mnie specjalne wydanie kalendarza na 2024 rok, limitowane do 20 egzemplarzy oraz 20 plakatów. Zostały one wystawione w tej szacownej instytucji obok prac uznanych artystów, a potem sprzedane na aukcji na rzecz jej inicjatywy. Niedawno Karen zaproponowała mi też stworzenie ilustracji do książki dla dzieci poświęconej hipopotamom, którą właśnie pisze.

Na co klienci zwracają największą uwagę w oferowanych projektach?

Na ich niepowtarzalność i niebanalność (są skierowane głównie do osób, które "nie lubią najbardziej piosenek, które już znają"). W komentarzach często wspominają o oryginalności i walorach wizualnych moich prac. Ze względu na ich unikalność, są one często tematem rozmów kupujących z ich gośćmi/znajomymi. 

Kim jest odbiorca Twoich produktów? Określ idealnego klienta

Osoby, które nie boją się czegoś nowego i jedynego w swoim rodzaju. Klienci, którzy są gotowi wyjść poza ustalone od lat ramy i konwencje, tak tematyczne, jak i dotyczące stylu.

Co jest Twoją/Waszą codzienną inspiracją do pracy?

Radość odbiorców, troska o los hipopotamów oraz chęć propagowania gotyckiej estetyki, która jest niezwykle bogata i nastrojowa. A poza tym, kocham to, co robię. 

Gdzie poszukujesz inspiracji na najbliższy sezon/nowe kolekcje?

W mojej wyobraźni, podczas podróży i rozmów z przyjaciółmi, którzy często dają mi mądre i przydatne rady.
hippograph-kontakt.jpg

Jaki jest Twój styl na co dzień? 

Oczywiście gotycki. Obejmuje to nie tylko strój, ale także biżuterię oraz moją ukochaną muzykę. Bardzo istotną cechą tej subkultury jest jej inkluzywność, otwartość na nowe pomysły i różnorodność. Wiosną każdego roku w Lipsku odbywa się największy na świecie festiwal gotycki. Trwa on cztery dni i przyciąga ponad 20 000 gości z całego świata. Z moim mężem braliśmy w nim udział już 22 razy. To najwspanialsze cztery dni w naszym roku oraz niekończące się źródło inspiracji twórczej. 

3 rzeczy, których nie może zabraknąć w szafie...

Gorsetów, czarnych, wysokich Martensów i mrocznych akcesoriów.

Dzień w pracy zaczynam od... 

kawy.

Nie wyobrażam sobie pracy bez...

wsparcia mojego męża i przyjaciół, no i oczywiście ulubionych koni rzecznych (w grece hippopotamus to właśnie koń rzeczny).