Focusy

Focusy

Kontakt z projektantem
Dodaj do ulubionych

O MARCE

Focusy to marka kawy stworzona przez Sylwię Rachfalską - pierwszą kobietę w historii, która w Mistrzostwach Polski Roasting dostała się do finałowej szóstki najlepszych roasterów w kraju! (V. miejsce - 2024 r.) Po 6 latach pracy na etatach dla innych palarni kawy, postanowiła stworzyć własną, wg swoich zasad i zgodną z własnym sumieniem i wybrednym gustem smakowym. ;)Styl Focusów jest inspirowany energetycznym duchem lat 90., pełnym kolorów i smaków, beztroskich chwil i ciepłych wspomnień zatrzymanych na ziarnistych fotografiach. Kolorowe, błyszczące i miłe w dotyku paczki to zaproszenie do oderwania się od życia online i powrotu do autentycznej, dziecięcej radości z odkrywania nowych fokusów. To nie jest tylko wizualno-sensoryczna przyjemność, ale też przewodnik po naturalnych profilach smakowych ziaren, zaczerpniętych z oficjalnego koła smaków kawy. Daj się zakofusować!

Wywiad z Focusy

Skąd pomysł na stworzenie marki?

Focusy to owoc mojego 14-letniego doświadczenia dla branży gastronomicznej i ostatnich 6 lat dla innych palarni kawy. W pracy na etacie dawałam z siebie 200%, byłam kreatywna i pracowita. Niejednokrotnie moje pomysły okazywały się ogromnym sukcesem. Teraz czas stworzyć własną markę kawy. Tym razem według swoich zasad i zgodną z własnym sumieniem i wybrednym gustem smakowym.

Jak powstała nazwa firmy? Co było inspiracją?

Focusy zrodziły się w czasie, gdy myślałam, że nie mam już niczego i nikogo... Przeszłam stan depresji i tylko moje fokusy, moje pasje mogły mnie z tego stanu wyciągnąć.
focusy-sklep.jpg

Jak rozpoczęła się Twoja przygoda jako polskiego twórcy?

Focusy to w głównej mierze kawa, ale też mój design, to co mi siedzi w głowie, gdy myślę o smaku danej kawy - tworzę kolaże, które kocham, kolaże, które mówią więcej niż 1000 słów.

Co sprawia największą radość w prowadzeniu marki?

Zadowolenie moich klientów, zdecydowanie tak! Tworzenie dla ciebie to zaszczyt.

Co jest Twoim największym hitem sprzedażowym?

Kawy do espresso, które są mało kwaśne i dostępne dla każdego.

Z jakich materiałów korzystasz najchętniej?

Paczki kawy są wykonane z paczek jednomateriałowych idealnie nadających się do ponownego przetworzenia, a etykiety wykonano z papieru z recyklingu.

Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?

Każda nowa kawa to mój wybór i moje skojarzenia, mam wyjątkową intuicję, ale często dużą rolę odgrywają również wspomnienia i emocje, które dany smak kawy wywołuje.

Jakie jest przeznaczenie Twoich produktów?

Kawa do picia, oczywiście. Kolaż powieś na ścianie, włóż do ramki, daj innym w prezencie.

Czy tworzysz spersonalizowane projekty? Jakie? Na czym polega personalizacja?

Marzy mi się stworzenie kolażu dla kawiarni na etykiecie, pokazującej jej filozofię, cele i plany.

Najbardziej nietypowe zamówienie?

Wypalenie kawy fermentowanej w imbirze i pulpie z marakui.

Projekt, którym najchętniej pochwalę się całemu światu...

Całe Focusy - oczywiście.

Na co klienci zwracają największą uwagę w oferowanych projektach?

Na metodę parzenia i profil sensoryczny.

Kim jest odbiorca Twoich produktów? Określ idealnego klienta.

Fan dobrej kawy, doceniający pochodzenie i jakość ziarna, lubiący świeże palenie i transparentność marki Focusy.

Czym zaskakują Cię klienci?

Że nie czytają etykiet w kawach marketowych.

Co jest Twoją codzienną inspiracją do pracy?

Odkrywać kolejne wspaniałe odmiany i smaki dla Focusy.

Gdzie poszukujesz inspiracji na najbliższy sezon/nowe kolekcje?

U mnie liczy się sezon zbiorów i świeżość.

Jaki jest Twój styl na co dzień?

Luźny.

3 rzeczy, których nie może zabraknąć w szafie...

Dresy, wygodna piżama i bluza z kangurkiem.

Dzień w pracy zaczynam od...

Kawy.

Nie wyobrażam sobie pracy bez...

Kawy.