Skąd pomysł na stworzenie marki?
Od dzieciństwa sztuki wizualne towarzyszą mi każdego dnia. Jako kierunek studiów wybrałam historię sztuki, która pozwoliła mi rozwinąć wiedzę oraz poszerzyć moje horyzonty w sposób teoretyczny. Cały czas jednak malarstwo i rysunek towarzyszyły mi w formie praktycznej. Gdy nadszedł rok 2020 i wszyscy znaleźliśmy się w domach, postanowiłam wykorzystać ten czas na rozwój i pracę twórczą. W ten sposób powstały moje pierwsze digitalowe ilustracje, a sam styl malowania uległ ewaluacji.
Jak powstała nazwa firmy Cosmico Ilustracje? Co było inspiracją?
Nazwa „Cosmico” towarzyszy mi dzięki mojej przyjaciółce i głębokiej rozmowie z nią, która miała miejsce pare lat temu. Cosmico pochodzi od kosmosu, a słowo Kosmos to abstrakcja dla mnie, coś niewiadomego, pięknego, naturalnego i niezbadanego - dokładnie jak moje prace.
Jak rozpoczęła się Twoja przygoda jako polskiego twórcy?
Moja przygoda rozpoczęła się od ilustracji digitalowych, które tworzyłam na zamówienie indywidualne oraz dla klientów potrzebujących materiały reklamowe. Ponadto namalowałam wiele obrazów w porozumieniu z projektantką wnętrz, które znalazły się w mieszkaniach projektowanych przez nią.
Co sprawia największą radość w prowadzeniu marki?
Białe płótno, białe kartki, czyli to, że za każdym razem mogę namalować coś nowego, coś zaskakukącego, co udokumentuje moje emocje. I ten efekt- nigdy do końca nie wiadomo jaki będzie. Aż w końcu największą radością i satysfakcją jest zadowolenie klienta.
Co jest Twoim największych hitem sprzedażowym?
Zdecydowanie obrazy tradycyjne. Klienci doceniają możliwość pewnych modyfikacji i tego, że maluję czesto obrazy pod konkretne wnętrza.
Z jakich materiałów korzystasz najchętniej?
Akwarele, pastele, szlagmetal, ołówek. Nie jest mi obcy także akryl, ale ostatnio lubię mieszać te wszystkie techniki ze sobą.
Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?
Najpierw powstaje w mojej głowie. Często po powrocie z podróży mam już gotowe wizje. Zaczynam od malowania podkładu i często właśnie to zajmuje mi najwięcej czasu. Wychodzę z założenia, że podkład i jego mieniące się odcienie są niezwykle istotne dla całości, bo stanowią fundament dzieła. Następnie przechodzę do kompozycji, lubię łączyć abstrakcje z tym co oczywiste - najchętniej z motywem roślinnym. Na sam koniec obraz zostaje zawerniksowany.
Jakie jest przeznaczenie Twoich produktów?
A jakie nie jest? Obrazy nadają się do każdego wnętrza i świetnie sprawdzą się jako prezent. Ilustracje natomiast to idealny produkt, który może być bazą pod materiały reklamowe takie jak: kalendarze, magnesy, ulotki czy naklejki. Ilustracje mogą być nawet…projektem tatuażu.
Czy tworzysz spersonalizowane projekty? Jakie? Na czym polega personalizacja?
Tworzę zarówno personalizowane obrazy jak i ilustracje. Jeśli klient chce zamówić obraz to najczęściej jest to poprzedzone korespondencją, w której pytam o preferowane kolory, motywy, rozmiar oraz miejsca, w którym obraz ma wisieć. W przypadku ilustracji proszę o nadesładnie zdjęć oraz ewentualnych motywów specjalnych- związanych z zainteresowaniami czy ulubionymi kolorami zamawiającego.
Najbardziej nietypowe zamówienie u Cosmico Ilustracje?
Stworzenie projektu kalendarzy dla firmy produkującej pokarm dla zwierząt. Wyszło fantastycznie, ale było nietypowo!
Projekt, którym najchętniej pochwalę się całemu światu ...
Każdy projekt jest dla mnie szczególny, bo wkładam w niego kawałek serca. Zarówno obrazy do restauracji, hotelu, domu czy ilustracje tworzone jako prezent czy materiał reklamowy są traktowane z taką samą, szczególną troską i dbałością.
Na co klienci zwracają największą uwagę w oferowanych projektach?
Na jakość i wizję oraz jak to będzie pasować do ich wnętrza. Nie bez znaczenia jest także czas oczekiwania. W przypadku obrazów na zamówienie czas oczekiwania wynosi zwykle 2-3 tygodnie o czym informuje w momencie zamówienia.
Kim jest odbiorca produktów Cosmico Ilustracje? Określ idealnego klienta
Osoby, które chciałyby udekorować swój dom w sposób oryginalny.
Osoby, które szukają nietuzinkowego prezentu dla najbliższych.
Osoby, które chcą stworzyć materiały marketingowe.
Czym zaskakują Cię klienci?
Pomysłowością i otwartością.
Co jest Twoją/Waszą codzienną inspiracją do pracy?
Natura. Spacery po lesie, wyjazd w góry i nad morze oraz wszelka roślinność to moje największe inspiracje.
Gdzie poszukujesz inspiracji na najbliższy sezon/nowe kolekcje?
W lesie najczęściej. Ale także każdy spacer jest dla mnie inspirujący, nawet ten po zatłoczonym mieście.
Jaki jest Twój styl na co dzień?
Wygodny. Wszystko zależy od mojego nastroju. Czasem moje prace są pełne koloru, a czasem wszystko robię monochromatyczne. Staram się jednak trzymać jednego stylu i w nim rozwijać.
3 rzeczy, których nie może zabraknąć w szafie...
Wygodne buty, ciepła bluza i legginsy. W zasadzie nigdy nie przebieram się w ubrania robocze, więc zdarza się, że „oficjalne” ubrania noszą ślady farb, szlagmetalu i kredek. Kompletnie mi to nie przeszkadza, bo staram się nie przywiązywać zbyt dużej wagi do ubrań.
Dzień w pracy zaczynam od...
KAWY. bez kawy nie zaczynam. A oprócz kawy standard - śniadanie i ogarnięcie rodziny. Ciężko mi tworzyć, gdy wiem, że powinnam zrobić coś w domu. Więc w zasadzie działam na pełnych obrotach cały czas.
Nie wyobrażam sobie pracy bez...
Klientów. I kawy oczywiście. A tak na poważnie, jest wiele czynników, które są ważne dla mojej pracy - moja rodzina i jej stan, pogoda, to jaka jest pora roku i jak się czuję. Dodatkowo muszę mieć dobre warunki i materiały. Od zawsze wychodzę z założenia, że jakość materiałów i narzędzi ma ogromne znaczenie.