chockiklocki-sklep.jpg

Wywiad z CHOCKIKLOCKI

Skąd pomysł na stworzenie marki?
Pojawienie się córek : Marysi i Ali. Ponad 30 lat temu na polskim rynku nie można było znaleźć dobrze zaprojektowanych, edukacyjnych zabawek które dodatkowo byłyby ekologiczne. Jako młody projektant, wtedy kończący grafikę na wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych zdecydowałam się na stworzenie pracy dyplomowej - kolekcji "Zwierzęta Świata", które od projektu do samego wykonania miały uwrażliwiać odbiorców : małych i dużych na piękno świata, ekologiczne podejście do surowca, przemyślaną linię cięć i konturów oraz całego obrandowania (wtedy słowa zupełnie nieznanego i też mało istotnego dla produktów) opakowań z podziałem na strefy geograficzne i ich identyfikację kolorystyczną. Zwierzęta od początku miały być nietypowe, uświadamiające o różnorodności otaczającego nas świata i braku pojęcia brzydoty w naturze. Występujące razem w danej strefie klimatycznej i także razem w poszczególnych zestawach CHOCKÓWKLOCKÓW.
Jak rozpoczęła się Twoja przygoda jako polskiego twórcy?
 W 1983 roku – studia na  Wydziale Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego, następnie w 1986 – studia na Wydziale Malarstwa, Grafiki i Rzeźby na wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jednak praca czy inaczej misja jaką jest bycie artysty-projektanta rozpoczęła się w 1991 – dyplom z zakresu grafiki warsztatowej  i projektowania graficznego w pracowni Jana Jaromira Aleksiuna oraz malarstwa – w pracowni Konrada Jarodzkiego.

chockiklocki-kontakt.jpg

Co sprawia największą radość w prowadzeniu marki?
Dziecięcy punkt widzenia świata.
Z jakich materiałów korzystasz najchętniej? mlitego drewna : olcha lub dla zwierząt prążkowanych jak tygrys czy zebra, naturalnie "pasiaty" świerk.
Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?
Pomimo, że bazujemy na projektach powstałych 30 lat temu od zawsze wykonywane ręcznie w domowym warsztacie, czasami dodajemy też nowe w limitowanych seriach. Najpierw jest idea, dlaczego akurat takie zwierzę; ma być nietypowe? lokalne? uwrażliwiające na problemy ochrony gatunków? - zawsze musi być ideologiczny powód. Następnie ręcznie naszkicowany zostaje projekt czyli przemyślana linia projektowa ze świadomą linią cięć, które nigdy nie są przypadkowe - mają za zadanie odzwierciedlać najbardziej zbliżony zarys anatomiczny danego zwierzęcia. Kolejnym krokiem jest  ręczne odrysowanie konturu, przenoszone na drewno, tak zwane "króciaki":odpadki z desek z warsztatów oraz tartaków. Kolejnym etapem jest ręczne wycięcie frezarką brzeszczotową każdego zwierzęcia z kolekcji CHOCKIKLOCKI wraz z podziałem na elementy składanki. Dbamy o jakość estetyczną całego projektu, od jego opakowania aż po sam drewniany klocek. Opakowania są papierowymi torebkami z odciśniętymi na ręcznej prasie zaciskowej grafikami, zaprojektowanymi i wytrawionymi specjalnie dla danego projektu.
Jakie jest przeznaczenie Twoich produktów?
Jest to zabawka edukacyjna. Zadaniem CHOCKÓWKLOCKÓW jest integrowanie dzieci oraz rodziców we wspólnym składaniu oraz podniesienie świadomości o pięknie i różnorodności naszej planety. Bardzo ważnym przesłaniem projektu CHOCKIKLOCKI  jest podniesienie wartości estetycznej przedmiotów w domu, klocki są przemyślaną formą małej rzeźby - dzieła sztuki, nie tylko użytkowej pełniącej funkcję elementu wystroju wnętrza, więc jest skierowana także dla dorosłych.
Projekt, którym najchętniej pochwalę się całemu światu...
Cała kolekcja "Zwierzęta Świata". Uzyskała główną nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie pt.: ,,ZABAWKA ESTETYCZNĄ INICJACJĄ DZIECKA” oraz nagrodę specjalną Instytutu Sztuki Dzieci i Młodzieży w Poznaniu co jest dla mnie jak całego zespołu najmilszym wspomnieniem docenienia projektu pod względem merytorycznym.
Na co klienci zwracają największą uwagę w oferowanych projektach? Mam nadzieję, że na linię projektową oraz etyczne wykorzystywanie surowców naturalnych.
Kim jest odbiorca Twoich produktów? Świadomy rodzic, nauczyciel. Koneser przemyślanej linii projektowej w sztuce użytkowej. Dzieci w każdym wieku, które twórczo spędzają wolne chwile, chcą dowiedzieć się więcej o otaczającym ich świecie i nie boją się wyzwań.
Czym zaskakują Cię klienci? Tym, że kupują je nie tylko dla dzieci ale również dla siebie!

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER bądź na bieżąco z promocjami, rabatami i nowymi kolekcjami naszych marek