Skąd pomysł na stworzenie marki?
Od kilkunastu lat zajmuję się opakowaniami. Projektuję pudełka oraz nadruki na nie zgodnie z wytycznymi, jakie otrzymuję od klienta. W końcu chciałem zrobić coś od początku do końca, tak jak ja to czuję i jak mi się podoba.
Jak powstała nazwa firmy? Co było inspiracją?
Musiał być tam STREET! Jaram się street-artem, fotografią uliczną, deskorolką i szeroko rozumianą kulturą z tym związaną. Zdjęcia na ulicy robię, kilka wrzutów zrobiłem, powycinałem trochę szablonów, wlepki były grane, na desce kiedyś jeździłem – choć wróć, w zeszłym roku na 40. urodziny otrzymałem nową deskę. To był październik, koniec sezonu, za wiele nie pojeździłem, ale teraz mam zamiar :) Produktem jest pudełko w formie torby na ramię, więc jakby to poszło naturalnie – BagStreetBox. Wiem, wiem – wielu kojarzy się ta nazwa z popularnym zespołem z lat 90. Mi również od razu się z tym skojarzyło. To nie była moja inspiracja, ale to mi się nawet spodobało – taka odrobina humoru ;)
Jak rozpoczęła się Twoja przygoda jako polskiego twórcy?
Jeśli chodzi w ogóle, to jestem samoukiem. Od zawsze jakoś ciągnęło mnie do tworzenia. W podstawówce nieźle rysowałem, pierwszy komputer i raczej nie gry, tylko grafika była grana. Jakoś to poszło. Firma powstała w 2002 roku i od początku szliśmy (prowadzę ją wspólnie z bratem) w kierunku, byśmy sami coś produkowali. Weszliśmy w sitodruk, druk na torbach papierowych, później doszły pudełka i trzeba było zrozumieć, jak to wszystko narysować, by dobrze się składało, ładnie wyglądało – i tak krok po kroku jestem tu, gdzie jestem.
Co sprawia największą radość w prowadzeniu marki?
Jest pewnie wiele rzeczy, ale jeśli ktoś obcy zobaczy Twój produkt, coś, co zaprojektowałeś, włożyłeś w to serce i będzie zajarany tak jak ja, powie miłe słowo – to jest olbrzymia radość i satysfakcja.
Co jest Twoim największym hitem sprzedażowym?
Jeszcze nie wiem :)
Z jakich materiałów korzystasz najchętniej?
Tektura falista bardzo dobrej jakości – to główny surowiec. W tym projekcie stawiamy też na ekologię.
Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?
Kurczę, trudne pytania macie. Na początku szukałem czegoś, na czym będę mógł nanosić swoje grafiki. Wersji było kilka, aż do tego, co jest teraz. Same grafiki powstają różnie. Inspiracją może być wszystko. Na początku chciałem coś klasycznego, bym sam mógł popatrzeć na rozkład linii, stąd kolekcja Pasy. Na dysku mam mnóstwo projektów "do szuflady" – może kiedyś któryś wyląduje na box-ie :)
Jakie jest przeznaczenie Twoich produktów?
Tutaj pole jest szerokie jak stąd do tamtąd. Jest to zarówno torba, jak i pudełko. Może służyć jako opakowanie prezentu, jak i na co dzień – do noszenia wszystkiego (jak damska torebka :)
Czy tworzysz spersonalizowane projekty? Jakie? Na czym polega personalizacja?
Właściwie to od tego zaczęła się moja przygoda. Ludzie przychodzili do nas, byśmy robili dla nich opakowania i drukowali na nich to, co chcą. Jeśli będzie taka potrzeba i ktoś będzie potrzebował box-a z własną grafiką – postaram się sprostać oczekiwaniom.
Najbardziej nietypowe zamówienie?
Jakichś strasznie nietypowych nie było, nie pomogę w tym temacie.
Projekt, którym najchętniej pochwalę się całemu światu...
BagStreetBox – mam nadzieję, że cały świat to doceni ;)
Na co klienci zwracają największą uwagę w oferowanych projektach?
To może od drugiej strony – na co my zwracamy największą uwagę. Staramy się, aby klienci byli zadowoleni i zazwyczaj robimy więcej, niż jest potrzeba, a klienci to zauważają.
Co jest Twoją/Waszą codzienną inspiracją do pracy?
Niewątpliwie jest to ulica.
Gdzie poszukujesz inspiracji na najbliższy sezon/nowe kolekcje?
Wyjdzie to w praniu – wszystko zależy od nastroju i spokoju ducha.
Jaki jest Twój styl na co dzień?
Czapka z daszkiem, bluza z kapturem, bojówki i adidasy.
3 rzeczy, których nie może zabraknąć w szafie...
Czapki z daszkiem, bojówek i Gazelli.