Skąd pomysł na stworzenie marki?
Azulo Ceramic to moja odpowiedź na pytanie: jak przedstawić wyjątkowe kafle w postaci przenośnego, skończonego projektu. Kiedy mieszkałam w Portugalii zachwycałam się mnogością wzorów i architekturą zdobioną pięknymi płytkami - od pałaców, przez restauracje, po fasady domów. Pomysł powstał kilka lat później, gdy mieszkałam w Hiszpanii. Ponownie otoczona wzorzystymi kaflami i plantacjami pomarańczowymi w malowniczej Walencji. Tam powstały pierwsze projekty lamp wykonanych z płytek ceramicznych - azulejo.
Jak powstała nazwa firmy Azulo Ceramic? Co było inspiracją?
Nazwa Azulo Ceramic nawiązuje do azulejo - tradycyjnie wytwarzanych płytek ceramicznych w Portugalii i Hiszpanii, często ręcznie malowanych. Historia azulejo sięga XI wieku. Produkowane były początkowo w Hiszpanii, w Walencji, Maladze i Sewilli, skąd w XV w. technologia produkcji dotarła także do Portugalii. Nazwa prawdopodobnie wywodzi się od hiszpańskiego i portugalskiego słowa azul, co oznacza niebieski. Większość produkowanych azulejo była niebieska.
Jak rozpoczęła się Twoja przygoda jako polskiego twórcy?
Po powrocie do kraju postanowiłam przedstawić lampy na rodzimym gruncie. Lampy produkowane są w Polsce, z importowanych kafli portugalskich i hiszpańskich. Wzory są autorskie, zgłoszone w Urzędzie Unii Europejskiej Do Spraw Własności Intelektualnej.
Co sprawia największą radość w prowadzeniu marki?
Bycie świadkiem reakcji odbiorców - najczęściej zaskoczenie mieszające się z zachwytem, bezcenne. Lampy Azulo Ceramic często kupowane są na prezent i ostatnio jedną z lamp zamówiła mama dla syna i przyszłej synowej na prezent ślubny. Poczułam się wyróżniona, bo sama mam syna i na tak wspaniałą okazję szukałabym czegoś naprawdę wyjątkowego, a ta Pani wybrała lampę mojego projektu. Nie mniejszą radość sprawiają zamówienia lamp do dekoracji własnych przestrzeni, takie podarunki dla siebie.
Z jakich materiałów korzystasz najchętniej?
Wyjątkowych kafli hiszpańskich i portugalskich oraz najwyższej jakości komponentów.
Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?
Najczęściej inspiracją są nowe wzory kafli i najbardziej satysfakcjonujące połączenie ich ze sobą, by stworzyć niepowtarzalną lampę.
Jakie jest przeznaczenie Twoich produktów?
Wnoszenie piękna do wnętrz. Możliwość operowania nieszablonowymi dodatkami, nawiązującymi do klasyki. Zaskoczenie odbiorcy.
Czy tworzysz spersonalizowane projekty? Jakie? Na czym polega personalizacja?
Tak. Najczęściej jest to wybór kolorów płytek przez klienta w lampach Porto i Sevilla. Tak naprawdę jestem otwarta na sugestie przy każdym projekcie, jeśli tylko wykonanie jest możliwe pod względem technicznym.
Najbardziej nietypowe zamówienie u Azulo Ceramic?
Lampy są nietypowe, więc każde :)
Projekt, którym najchętniej pochwalę się całemu światu ...
Wszystkie. Lampy już dekorują wnętrza w rożnych zakątkach świata, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii, Korei Południowej. Różne projekty.
Na co klienci zwracają największą uwagę w oferowanych projektach?
Na oryginalność i ponadczasowość wzorów. Klienci widzą od razu, że nie jest to przelotny trend i lampy można traktować, jak inwestycję. Doceniają także ręczne wykonanie lamp - każda lampa wymaga poświęcenia dużej ilości pracy i czasu. Nie bez znaczenia jest również to, że firma jest Polska. Często też słyszę, że "te lampy mają duszę".
Kim jest odbiorca produktów Azulo Ceramic? Określ idealnego klienta
Każdy, kto ma odwagę pójść za głosem serca i urządzać przestrzenie za pomocą przedmiotów, które mają znaczenie.
Czym zaskakują Cię klienci?
Tym, że są tak bardzo pozytywnie zaskoczeni produktem :)
Co jest Twoją/Waszą codzienną inspiracją do pracy?
Świadomość robienia czegoś niepowtarzalnego i chęć dzielenia się tym.
Gdzie poszukujesz inspiracji na najbliższy sezon/nowe kolekcje?
Las, Vogue Living.
Jaki jest Twój styl na co dzień?
Casual & sport. W domu jest to mieszanka różnych stylów, wyznacznikiem jest jakość materiałów. Natomiast nie ma miejsca na przelotne trendy, które często idą w parze z marną jakością. A to z kolei nie koresponduje z ideą zrównoważonego rozwoju. Dlatego cieżko jest mi wyrzucać rzeczy z szafy, czy z domu, bo są one ponadczasowe. Widać tu pewien wzorzec, według którego powstały także lampy. Są to nowe przedmioty, które wzięte w ręce teraz, za 10, 20, czy 50 lat bedą wzbudzały te same emocje.
3 rzeczy, których nie może zabraknąć w szafie...
idealnie leżących jeansów, białej koszuli, kaszmirowego swetra, czarnej czapki z daszkiem.
Dzień w pracy zaczynam od...
zielonej herbaty i wyrażenia wdzięczności za moją pracę.
Nie wyobrażam sobie pracy bez...
satysfakcji z rezultatów. Często oznacza to odrzucenie projektu w końcowej już fazie, co nie ukrywam, może być frustrujące.