Skąd pomysł na stworzenie marki?
Tworzyć uwielbiałam od dziecka, natomiast w czasach studenckich (studia na kierunku Wychowania Plastycznego w Cieszynie) podejmowałam się różnych prac, które jednak nie dawały mi pełnej satysfakcji zarówno osobistej jak i finansowej. W międzyczasie, kiedy tylko mogłam, tworzyłam różne rzeczy według własnych pomysłów, które wykorzystywałam w swoim domu jako dekoracje, prezenty dla rodziny i znajomych, z czasem odważyłam się również nawiązać współpracę z kilkoma sklepami stacjonarnymi i następnie wejść na rynek internetowy. Czułam, że rękodzieło jest tym, czym chcę się zajmować zawodowo.

Jak powstała nazwa firmy? Co było inspiracją?
Nazwa firmy, ANAMARKO to zlepek imion mojego, Ania, oraz mojego męża, Marek. Oboje jesteśmy plastykami i bardzo chciałam, aby mój mąż towarzyszył mi w tej drodze, chciałam, aby współtworzył ze mną tę markę. To poczucie, że nie jestem sama, pomogło mi nabrać odwagi i otworzyć się na świat. I choć mój udział w tworzeniu marki jest znacznie większy i realizuję w nim moje własne pomysły, to jednak akceptacja, wsparcie i pomoc w realizacji niektórych projektów, a czasem krytyczna ocena moich prac przez kogoś, kto również jest plastykiem, są dla mnie bardzo ważne.
Jak rozpoczęła się Twoja przygoda jako polskiego twórcy?
Jako że swoją markę tworzę od około 2005 roku, to mówimy o naprawdę odległych czasach, kiedy sprzedaż internetowa nie była jeszcze tak mocno rozpowszechniona, a przełomem dla mnie było odkrycie, że na rynku internetowym pojawiły się sklepy zrzeszające polskich twórców, oferujące pomoc w internetowej sprzedaży rękodzieła. Postanowiłam spróbować!
Co sprawia największą radość w prowadzeniu marki?
Największą radością w prowadzeniu marki jest sam fakt, że realizuję w pełni siebie, jestem niezależna, czuję się wolna w tym co robię. Sama zarządzam swoją firmą, moimi zawodowymi priorytetami, swoim czasem. Wprowadzam w życie swoje pomysły, które spotykają się z uznaniem klientów i to jest naprawdę fantastyczne uczucie.
Co jest Twoim największych hitem sprzedażowym?
Moim największym hitem sprzedażowym są moje personalizowane miniaturowe domki, które wykonuję według zdjęć nadesłanych przez klientów i jest to hit, który spotkał się z uznaniem wielu klientów międzynarodowych oraz zdobył wyróżnienie w prestiżowym konkursie Etsy Design Awards. Natomiast na rynku polskim klienci chętnie kupują moje bajkowe kolorowe domki oraz pojemniczki w kształcie zabawnych zwierzątek, które są miłymi dekoracjami dziecięcych pokoi i również uwielbiam je tworzyć.
Z jakich materiałów korzystasz najchętniej?
Moim ulubionym materiałem jest zdecydowanie drewno. Bardzo lubię jego zapach, strukturę. Jest ono świetną bazą do ozdabiania go farbami akrylowymi, które są z kolei moim ulubionych rodzajem farb.
Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?
Pomysł najpierw powstaje w głowie, spontanicznie lub pod wpływem inspiracji, następnie wykonuję szkice i jeśli pomysł ma szczęście to zostaje zrealizowany ( mam mnóstwo naszkicowanych, niezrealizowanych pomysłów, więc te zrealizowane to prawdziwi szczęściarze;) ) Na etapie szkicowania, albo wykonywania prototypów lubię dzielić się danym pomysłem z najbliższymi mi osobami, również z moimi dziećmi, słucham ich uwag, ocen.. To jest czas kiedy bliscy widzą moją największą ekscytację i myślę że bywam na tym etapie trochę uciążliwa przez swoją monotematyczność ;) Następnie, kiedy już powstanie prototyp, następuje długi i żmudny proces wprowadzania produktu do sprzedaży, fotografowanie, wykonywanie opisów i ustalanie ceny.
Jakie jest przeznaczenie Twoich produktów?
Moje produkty stanowią funkcję głównie dekoracyjną, aczkolwiek moja linia produktów typu pudełka i pojemniki, oprócz funkcji dekoracyjnej, pomagają utrzymać porządek w domu, więc mają też praktyczne zastosowanie.
Czy tworzysz spersonalizowane projekty? Jakie? Na czym polega personalizacja?
Tak, moimi personalizowanymi produktami są miniatury domów, które tworzę na podstawie zdjęć przesłanych mi przez klientów.
Najbardziej nietypowe zamówienie?
Miniatura domu... pogrzebowego ;)
Projekt, którym najchętniej pochwalę się całemu światu ...
Moje personalizowane domki, ponieważ są najbardziej pracochłonne, więc i satysfakcja z ich wykonania jest największa.
Na co klienci zwracają największą uwagę w oferowanych projektach?
Klienci bardzo doceniają dbałość o szczegóły, estetykę wykonania, dobrą jakość.
Kim jest odbiorca Twoich produktów? Określ idealnego klienta
Moi klienci to często te cudowne osoby z artystyczną duszą, radośni optymiści, ludzie o dobrych sercach.
Czym zaskakują Cię klienci?
Wspaniałymi komentarzami po zakupie. Niektóre z nich to naprawdę długie, pełne zachwytu opisy!
Co jest Twoją/Waszą codzienną inspiracją do pracy?
Szeroko pojęta sztuka (muzyka, architektura, teatr, malarstwo).
Gdzie poszukujesz inspiracji na najbliższy sezon/nowe kolekcje?
Najłatwiej znaleźć ją podczas podróży, odwiedzając nowe miejsca, nowe kraje. Przebywając wśród pięknej architektury, odwiedzając muzea, ale też zatapiając się wśród przyrody na łonie natury.
Jaki jest Twój styl na co dzień?
Mój styl na co dzień jest nieoczywisty, raczej artystyczny.
3 rzeczy, których nie może zabraknąć w szafie...
Przynajmniej jedna sukienka, jeansy, t-shirt

Dzień w pracy zaczynam od...
Kawy!
Nie wyobrażam sobie pracy bez...
Bez słuchania w tle ulubionego radia, muzyki lub ciekawego audiobooka czy podcastu. No i bez dobrego światła!