Skąd pomysł na stworzenie marki?
Chęć zostania jubilerem prześladuje mnie już od szkoły podstawowej. Po drodze studia i przeróżne pomysły na siebie. Jednak koniec końców dawne pragnienia ożyły w pewnym momencie. Najpierw zrodziła się chęć posiadania własnej marki i sklepu. Jedyne co wiedziałam to to, że chcę w nim prezentować to co tworzę bo oprócz biżuterii zajmuję się jeszcze malarstwem. Nie mogłam zdecydować i wyklarować co konkretnie chcę tworzyć, jaki ma być ten produkt i czy w ogóle ma być to szeroko pojęte malarstwo. Pomysły były naprawdę przeróżne, nawet w pewnym momencie miałam plany żeby zająć się artystyczną stolarką, aż w końcu nadszedł dzień, w którym przypomniałam sobie, że... przecież miałam zostać jubilerem! Od tego momentu już wiedziałam co robić. Oczywiście towarzyszyły przy tym przeróżne wątpliwości i obawy czy sobie poradzę, czy to udźwignę i czy spodoba się to co tworzę. Jednak naprawdę byłam pewna swego i tego co robię i wierzyłam, że to wszystko ma po prostu sens. Zanim zaczęłam działaność musiałam oczywiście nabrać wprawy, popełnić masę różnych pomyłek i błędów. Z resztą sam początek mojej marki również nie był taki łatwy bo jeszcze na przestrzeni miesięcy układało i porządkowało mi się jak to wszystko ma wyglądać. Po drodze zmieniałam swój styl od samego projektu i kolorystyki strony po logo aż w końcu nawet zmieniłam nazwę marki. W samej produkcji biżuterii nie było inaczej. Wciąż odkrywałam co chcę tworzyć i w jaki sposób. To wszystko było po prostu wielkim procesem. Ale jestem sobie wdzięczna za tą drogę i naprawdę widzę ,że taki proces jest bardzo potrzebny i ubogacający. Mało tego nawet nie wyobrażam sobie aby miało to wyglądać inaczej czyli tworzę markę, rejestruję działalność i od razu za pierwszym razem wszystko jest idealne i nie potrzeba niczego zmieniać, noc się nie przeobraża, nie przemienia. Wtedy nie ma drogi a jeśli cokolwiek w życiu człowieka nie odbywa się poprzez drogę i proces to tak naprawdę nie niesie za sobą żadnej wartości.

Jak powstała nazwa firmy? Co było inspiracją?
Ooo hen wysoko w górach. Tam od przyjaciół ze Wschodu otrzymałam jako córka Marka przydomek Markovna. Bardzo mi się to spodobało i tak już zostało. Fakt faktem, że charakter mam po moim tacie, więc z przydomkiem mocno się utożsamiam i jest ze mną spójny.
Jak rozpoczęła się Twoja przygoda jako polskiego twórcy?
W Krakowie. Tam zaczęłam się szkolić a potem wróciłam do mojego rodzinnego miasta Warszawy i kontynuowałam swoje dzieło.
Co sprawia największą radość w prowadzeniu marki?
Możliwość tworzenia i poczucie pełnej wolności w tym co robię a to przekłada się na całe moje życie.
Co jest Twoim największych hitem sprzedażowym?
Moje "druzy" mosiężne z kamieniami oraz pierścionki z dużymi minerałami.
Z jakich materiałów korzystasz najchętniej?
Zdecydowanie mosiądz i miedź.
Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?
Proces zaczyna się w głowie. Idea do nowych projektów najczęściej przychodzi do mnie w trakcie pracy w pracowni, czasami mi się przyśni też coś fajnego i wtedy mam pomysł "za free" a potem to już leci szybko ;)
Jakie jest przeznaczenie Twoich produktów?
Zdecydowanie jest to biżuteria dla osób, które poszukują dodatków bardziej oryginalnych, wykwintnych i nietuzinkowych. Dla tych, którzy mają już dość wzorów, które wszędzie się powtarzają i chcą przyozdobić się bardziej luksusowym i niepowtarzalnym przedmiotem.
Czy tworzysz spersonalizowane projekty? Jakie? Na czym polega personalizacja?
Personalizacja zaczyna się od wiadomości klienta i określenia przez niego swoich oczekiwań. Ja te oczekiwania staram się zrealizować jak najlepiej.
Najbardziej nietypowe zamówienie?
Może nawet nie samo zamówienie co słowa klientki, która zakupiła u mnie duży pierścień, cytuję: "dla mnie liczą się tylko duże kamienie ". Mnie osobiście to w pewien sposób zaskoczyło i zaintrygowało bo od zawsze wydawało mi się, że miłośników dużych minerałów i większych rozmiarów biżuterii jest teraz jak na naparstek.
Projekt, którym najchętniej pochwalę się całemu światu ...
Moje wielkie, złote, mosiężne serca ?
Na co klienci zwracają największą uwagę w oferowanych projektach?
Na dbałość wykonania oraz na to czy rzeczywiście wszystkie kamienie są naturalne. Widzę,że klienci cenią obecnie ponad wszystko autentyczność i naturalność materiałów z jakich wykonana jest biżuteria. Zdecydowanie mają powoli dosyć materiałów nieszlachetnych typu stal czy kamienie syntetyczne.
Kim jest odbiorca Twoich produktów? Określ idealnego klienta
Klient idealny nie istnieje. Każdy jest różny i ma swoje własne potrzeby i wizje.
Czym zaskakują Cię klienci?
Na razie czekam aż mnie zaskoczą :)
Co jest Twoją/Waszą codzienną inspiracją do pracy?
Kosmos i sztuka.
Gdzie poszukujesz inspiracji na najbliższy sezon/nowe kolekcje?
figurach geometrycznych i sztuce abstrakcyjnej.

Jaki jest Twój styl na co dzień?
Lubię klasykę ale z ciekawymi dodatkami.
3 rzeczy, których nie może zabraknąć w szafie...
Czarne ubrania, wygodne leginsy i sportowe buty.
Dzień w pracy zaczynam od...
mocnej kawy z mlekiem.
Nie wyobrażam sobie pracy bez...
porządnego przewietrzenia pracowni oraz dobrego oświetlenia.