luloplanet

Kontakt z projektantem
Dodaj do ulubionych

luloplanet to rodzinna firma - sklep z ręcznie robionymi torebkami oraz akcesoriami, które powstały przy współpracy pomiędzy naszymi trzyosobowym zespołem (Kinga, Raquel i Marcin) oraz rzemieślnikami z Ameryki Południowej i Karaibów, a także twórcami z Polski. Koncepcja kreatywna każdej kolekcji powstaje na warszawskiej Pradze. Zanim produkt osiągnie swój finalny wygląd - konsultacjom z wykonawcami poszczególnych elementów nie ma końca :) Stawiamy na doskonałą jakość naturalnych skór, w które zaopatrujemy się głównie we Włoszech. Zanim dobierzemy ich kolor prowadzimy intensywne rozmowy z osobami odpowiedzialnymi za ręczne tkanie pasów - Indianami Wayuu z półwyspu Guajira. Wszystkie elementy układanki są składane w całość w postaci prototypów, wykonanych w małym warsztacie kaletniczym na Mazowszu. Tworzymy wyłącznie krótkie serie, a każdy kolejny produkt ulepszamy z myślą o komforcie i gustach naszych Klientek. Pomysł na społecznie odpowiedzialny biznes powstał w 2015 roku podczas naszej podróży na półwysep Guajira, w Kolumbii - do najbardziej wysuniętego na północ zakątka Ameryki Południowej. Zaczynaliśmy od dystrybucji tradycyjnych toreb, ręcznie robionych na szydełku przez Indianki Wayuu z tego regionu oferując światu unikalne rękodzieło oraz przekazywaną z pokolenia na pokolenie wiedzę na temat tradycyjnych technik rzemiosła artystycznego. Rozwinęliśmy tę koncepcję o nowe wzory i ... nowe kraje. Prowadzimy działalność fairtrade stawiając na oryginalne, częstokroć autorskie wzornictwo w duchu slow fashion i less waste.

 
luloplanet-6570.jpg

Wywiad z luloplanet

Skąd pomysł na stworzenie marki?
Spędziliśmy ponad 20 lat podróżując do miejsc bliskich naszym sercom. Nasza fascynacja odmiennymi kulturami, zwłaszcza Karaibów i Ameryki Południowej pozwala nam stale zdobywać zachwycać się różnorodnym wzornictwem. Zapragnęliśmy podzielić się tym wszystkim, a także popularyzować wiedzę o ciekawych, dawnych technikach rzemieślniczych, które poznajemy zarówno podczas naszych dalekich wypraw jak i wypadów do pobliskich okolic. 
Jak powstała nazwa firmy? Co było inspiracją?
Lulo to owoc tropikalny o lekko cytrusowym smaku, który rośnie w Ameryce Południowej. Orzeźwiające  źródło witamin, które  nieustannie przypomina nam świeżość tropików. Lulo przecięte na pół ukazuje wyraźny podział na cztery części – zupełnie jak cztery strony świata. Stąd proste skojarzenia - kula ziemska, Matką Ziemią, planeta.
Nie było zatem odwrotu – geneza marki luloplanet, bardzo wiele zdradza o nas samych…

luloplanet-2926.jpg

Jak rozpoczęła się Twoja przygoda jako polskiego twórcy?
Przypadkiem... zaczęliśmy od chęci niesienia pomocy Indianom po powrocie z naszej podróży do Kolumbii, a skończyliśmy na prowadzeniu społecznie odpowiedzialnego biznesu, który angażuje talenty także nad Wisłą.
Co sprawia największą radość w prowadzeniu marki?
2 ważne kwestie. Po pierwsze i najważniejsze: dzięki naszym projektom i % kontrybucji zawartej w cenie każdego produktu w sposób rzeczywisty pomagamy potrzebującym - łożymy na wykształcenie Indiańskich dzieci, poprawiamy byt licznych rodzin w Kolumbii. Dokumentujemy nasze akcje i można o nich sporo przeczytać w sieci. Po drugie - widok naszych Klientek - w różnych zakątkach świata, które po latach wciąż noszą nasze torby, albo regularnie zamawiają u nas nowości daje nam ogrom satysfakcji.
Co jest Twoim największych hitem sprzedażowym?
Wszystkie modele z wymiennymi paskami Wayuu - listonoszki i okrągłe torebki, którym w zależności od okazji można zmienić pasek.
Z jakich materiałów korzystasz najchętniej?
Naturalna skóra groszkowa lub licowa, świetnej jakości, polska bawełna i bawełniano-aktylowa włóczka.
Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?
Proces koncepcyjny rozpoczyna się od zastanowienia się nad funkcjonalnością torby. Kolejny etap stanowi rozrysowanie projektu, dobór odpowiednich materiałów i kolorów oraz wiele konsultacji - na miejscu w Warszawie, gdzie torebki i akcesoria są szyte, a także w Kolumbii, gdzie torby i pasy są wykonywane na szydełku i tkane.
Jakie jest przeznaczenie Twoich produktów?
Nasze torebki świetnie sprawdzają się w codziennym użyciu, jak i podczas specjalnych okazji. Wiele zależy od modelu.
Czy tworzysz spersonalizowane projekty? Jakie? Na czym polega personalizacja?
W pewnym sensie tak, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że od niedawna nasze Klientki mają możliwość indywidualnego wyboru ręcznie tkanych pasków Wayuu spośród dostępnych wariantów.
Najbardziej nietypowe zamówienie?
Ręcznie pleciona kolia sięgająca do ramion - bo biżuterię także czasem oferujemy.
Projekt, którym najchętniej pochwalę się całemu światu ...
To nasza pierwsza kolekcja, którą tworzyliśmy na 2 kontynentach. W 2019 r namówiliśmy do współpracy artystów rzemieślników po obu stronach oceanu, aby wspólnie opracować nowy, zupełnie wyjątkowy koncept , autorską kolekcję, w której dzielące nas granice, nie stanowiły żadnej bariery dla naszej kreatywności. Podstawą tego kreatywnego konceptu było znalezienie wspólnych elementów pomiędzy etnicznym wzornictwem Karaibów i słowiańską estetyką i przetworzenie ich na sztukę użytkową, w jej najbardziej praktycznym wydaniu - w postaci  wygodnych skórzanych worków nawiązujących do kultury Indian Wayuu i razem  z nimi projektowanych....
Na co klienci zwracają największą uwagę w oferowanych projektach?
Krótkie serie i limitowane edycje to kwintesencja naszej działalności i to się naszym Klientom bardzo podoba - mają bowiem poczucie, że noszą coś wyjątkowego. Mamy wśród naszych Klientek wiele Pań, które uwielbiają kolor - pod każdą postacią, ale także Panie, które stawiają na klasykę. Myślimy o jednych i drugich i stale zastanawiamy się jak jeszcze wyjść na przeciw ich oczekiwaniom.
Kim jest odbiorca Twoich produktów? Określ idealnego klienta
Nasi Klienci są jednocześnie najlepszymi ambasadorami naszej marki.:) To osoby, które cenią sobie najwyższą jakość wykonania, wyjątkowość projektu, zainteresowane źródłem jego pochodzenia, a przy tym są konsekwentne w wyborze produktów należących do nurtu zrównoważonej mody.
Czym zaskakują Cię klienci?
Pomysłami na stylizację z naszymi produktami. Przepadamy za tym!
Co jest Twoją/Waszą codzienną inspiracją do pracy?
Obcowanie z pięknem - wzorami, tkaninami , historią, pracą ludzkich rąk, talentem i wyobraźnią.
Gdzie poszukujesz inspiracji na najbliższy sezon/nowe kolekcje?
... w drodze - pośród nowych krajobrazów, muzyki, języków i przyjaznych twarzy.
Jaki jest Twój styl na co dzień? 
Stawiam na oryginalność. Ciekawe dodatki, które przyciągają wzrok. Wzorzyste materiały. Najczęściej ręcznie robione. Noszę to, co proponujemy Klientkom.
3 rzeczy, których nie może zabraknąć w szafie...
Szal lub chusta, prosta sukienka,  kolorowe rajstopy i wygodna, trwała, torebka - oczywiście z własnej kolekcji. 
Dzień w pracy zaczynam od... 
prozy życia. Przeglądu zamówień i statystyk sklepu, wyników kampanii reklamowych, prasy online, mediów społecznościowych i filiżanki kawy. W takiej właśnie kolejności. Popołudnia służą pracy twórczej. 
Nie wyobrażam sobie pracy bez...
Kontaktu z ludźmi. 

ARCHIWUM
bądź na bieżąco z promocjami, rabatami i nowymi kolekcjami naszych marek

FacebookInstagramPinterest
Pakamera ® Copyright © 2005 - 2020
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu